In comparatie cu accesarile reclamelor de pe siteul Yahoo, care au scazut cu doar 3% in al patrulea sezon fata de celelalte, cei de la Google au primit o atentie negativa, inclusiv o scadere de preturi in luna noiembrie – de la 740 de dolari (490 euro) la 450 (298 euro), conform datelor de pe eMarketer.

O incetinire economica ar putea insemna mai putine cumparaturi facute online de catre consumatori, si, implicit, mai putine accesari ale reclamelor care sa-i directioneze pe siteurile de retail, a declarat David Hallerman, senior analyst eMarketer. Totodata, acesta spune ca marketerii nu ar trebuie sa exagereze in privinta datelor enuntate de cei de la comScore.

“In general ai nevoie de mai multe date pentru a avea o imagine clara asupra anumitor lucruri”, a mentionat analistul. “Chiar daca datele celor de la comScore sunt perfect adevarate, o luna nu este de ajuns pentru a studia un trend”, adauga Hallerman.

In plus, nu este prima data cand datele celor de la comScore nu coincid cu datele emise de studii ale companiei Google, potrivit unei cercetari a J. P. Morgan, citat de Wall Street Journal.

Din aceasta perspectiva, analistii de la Hitwise sunt de parere ca procentul traficului inregistrat pe siteurile de retail gasite pe Google este, de fapt, in crestere.

Citeste si:

Totusi, ceea ce ar putea fi cauza scaderii numarului de accesari ale reclamelor de pe Google o constituie schimbarea tehnologiei de catre companie pentru a preveni si a reduce clickurile accidentale pe anumite astfel de siteuri.

“Trebuie sa tinem cont de faptul ca Google tinde sa fie o cutie neagra cand vine vorba de tehnologie interna”, a spus David Hallerman. “De aceea, tot ceea ce se scrie referitor la impactul pe care il poate avea reducerea numarului de clickuri pe siteuri este, la momentul actual, doar speculatie, nu un fapt concret”.

De asemenea, nu se intrevede nici o criza in advertising. Mai mult decat atat, eMarketer a prezis luna trecuta ca sumele cheltuite pe publicitate vor ajunge la 16,6 mld. de dolari (11 mld. euro) in 2011, fata de 8,6 mld. de dolari (5,6 mld. Euro), cat se inregistra in 2007.

Intre timp, Google domina piata, avand cele mai multe cereri de cautari si de utlizatori – si, implicit, si castiguri mai mari – decat toti rivalii sai la un loc. Un cercetator eMarketer estimeaza ca traficul celor de la Google pentru publicitatea online din Statele Unite a ajuns la 75% din total pe 2007, de la 60% in 2006.