Piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C va inregistra un ritm de crestere anual de 10-15% pana in 2010 cand va ajunge la valoarea de 1,5 miliarde euro, au declarat reprezentantii Grupului Flamingo International.
"Credem ca piata va creste pana in 2010 cu circa 15% anual fiind sustinuta si de cresterea indicatorilor macroeconomici cum ar fi produsul intern brut a carui majorare va sustine si cresterea puterii de cumparare a romanilor. Totusi suntem in continuare sub piete precum Ungaria sau Cehia din punct de vedere a ratei de penetrare a internetului sau a numarului de PC-uri pe 1.000 de locuitori”, a declarat, citat de NewsIn, presedintele Flamingo International, Dragos Simion.

Acesta a adaugat ca nu crede ca cel putin pana la finele lui 2009, nici un jucator european de profil nu va mai patrunde pe piata din Romania, deoarece aceasta este disputata momentan de cei trei mari jucatori prezenti si anume, Altex, Flamingo si Domo, motiv pentru care noii intrati nu vor putea atinge o cota semnificativa decat printr-o eventuala achizitie.

Flamingo International a obtinut anul trecut o cota de piata de circa 16% pe care intentioneaza sa si-o mareasca anul acesta pana la 18%. Tot in 2007 compania a inregistrat o cota de 24% pe segmentul consolelor si de 17% pe segmentul echpamentelor GPS.

Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C a inregistrat anul trecut o valoare de circa un miliarde de euro, din care 25% a fost detinut de segmentul de IT&C, 35% de bunurile maro (electronicele) si restul de 40% a fost reprezentat de bunurile albe (electrocasnicele).

Potrivit reprezentantilor Flamingo, pana in 2010, ponderea acestor segmente in total piata se va schimba, primul loc fiind ocupat de IT&C cu 40%, urmat de bunurile albe si cele maro fiecare cu 30%.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata. Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flanco si Flamingo Computers. In prezent exista 18 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni de retail ale tarii.

Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri