Apple transmite un mesaj important celor de la Nokia si RIM datorita pozitionarii sale pe piata in top 3, in ceea ce priveste tehnologia telefoanelor mobile smart.

In ultimul trimestru al anului trecut, Apple a vandut 2.321.000 de iPhone-uri, pe plan mondial, potrivit cercetarii efectuate de Canalys.

Vanzarile facute sunt mai mici decat cele ale companiei RIM, producatorii telefonului Blackberry, care detin un share de 11,4% si decat cele ale Nokia, care sunt pe primul loc in top cu un share de 52,9%.

Cu toate acestea, iPhone-urile celor de la Apple au inregistrat vanzari cat sa se claseze inaintea companiei Motorola, a carei share a scazut cu doar jumatate de procent.

Performanta tehnologica a iPhones in America de Nord a fost penetranta, tinand cont de faptul ca Nokia nu cunoaste o dezvoltare buna pe piata respectiva.

Citeste si:

La nivel european, Apple s-a pozitionat pe locul cinci, inaintea numelor deja consacrate in aceasta arie a telefoniei mobile. Desi a intrat pe piata din Europa mai tarziu decat in Statele Unite, prin doar cateva tari (Marea Britanie, Franta si Germania), Apple a fost mai bine vandut decat Sony Ericsson, Palm si Samsung.

“Apple a demonstrat intr-un mod clar ca poate face diferenta si si-a alertat competitorii - lideri de piata - , chiar daca s-a lansat destul de tarziu, in ultima jumatate a anului trecut, cu doar un produs si pe cateva piete”, a declarat Pete Cunningham, senior analyst la Canalys.

Vanzarile smartphoneurilor au crescut cu 60% in 2007, reporteaza Canalys, iar cea mai mare regiune in termeni de volum al vanzarilor este Asia, zona Pacificului, unde Nokia domina piata cu mai mult de 50% pe share.

Apple urmeaza sa se lanseze cu iPhone si in Asia in 2008 si isi propune sa vanda 10 milioane de iPhones la nivel global pana la sfarsitul anului in curs.