Compania japoneza Sony si-a propus pentru urmatorii doi ani obtinerea unei cote de 5% din piata laptopurilor din Romania, estimata la 200.000 de unitati in acest an si la 350.000 de unitati in 2010.

Potrivit ultimelor studii IDC, segmentul de notebook-uri a inregistrat cea mai rapida crestere pe piata PC-urilor, astfel ca, in ultimul trimestru din 2007, acesta a urcat cu 160%, fata de perioada similara din 2006 si cu 133%, fata de trimestrul trei al anului trecut.

In trimestrul al treilea al anului calendaristic 2007, laptopurile Sony Vaio si-au adjudecat o cota de piata de 1,94%, iar in trimestrul al patrulea a atins o cota de 0,9% cantitativ, a declarat Lia Burghelea.

Segmentul laptopurilor business a reprezentant, in primul semestru de la intrarea pe piata romaneasca a jucatorului, 20% din vanzari, fata de 10%, ponderea propusa, iar peste 50% din gama Vaio comercializata in aceasta perioada a fost reprezentata de sistemele cu unitati integrate Blu-ray, potrivit Business Development Manager-ului.

„Focusul VAIO a fost in 2007 si va ramane si anul acesta segmentul high si premium, respectiv cel al notebook-urilor de peste 1,000 euro. In cele 6 luni de vanzari VAIO, in 2007 am atins o cota de piata de aproape 7% din acest segment”, a spus Burghelea.

Citeste si:

Compania isi propune pentru primele 12 luni de la lansare o cota de piata de 2%, iar pe termen mediu vizeaza o cota de 5%, declara, la momentul intrarii Sony Vaio in Romania, Lia Burghelea.

Pentru 2008, Lia Burghelea estimeaza o cifra de afaceri de 13 milioane de euro si vizeaza o cota de piata de 2.4% din intreaga piata de notebookuri.

„In segmentul de pret peste 1,000 de euro, tintim o cota de piata de 10%”, a mai spus aceasta.
Lia Burghelea s-a alaturat echipei Sony in anul 1997. “Privesc evolutia mea in compania Sony mai putin din punct de vedere ierarhic”, spune Lia Burghelea, care nu se considera o carierista, ci declara ca avut sansa sa lucreze cu oameni care sa ii puna in valoare calitatile.

Managerul care se ocupa de dezvoltarea business-ului Sony Vaio in Europa de Sud Est apreciaza ca nu trebuie sa ii fie mai greu unei femei sa conduca o companie.

„Cat de bine poate fi condusa o companie tine mai mult de viziunea si capabilitatile manageriale ale unei persoane si mai putin de sex”, declara Lia Burghelea, care admira modelul femeii capabile sa isi dezvolte un business urmandu-si pasiunile.