„10 milioane de clienti, adica aproape jumatate din populatia Romaniei, este o realizare extraordinara pentru Orange, care ne bucura si ne responsabilizeaza in acelasi timp”, a declarat Richard Moat, CEO Orange Romania.

Potrivit reprezentantilor companiei, in ultimii trei ani, numarul clientilor Orange pe piata locala a crescut cu peste cinci milioane. In 2007, Orange a extins reteaua de broadband mobil, iar in prezent ofera clientilor sai servicii de acces mobil la internet la viteze 3G+ de pana la 7,2 Mbps pentru downlod si 1,46 Mbps pentru upload.

Anul acesta, Orange va continua sa investeasca in dezvoltarea serviciilor de date mobile si va mari viteza de transfer al datelor pana la 14,4 Mbps.

Orange a dezvoltat o retea de magazine care numara in prezent 76 de locatii proprii si aproape 1.000 de magazine partenere.

Operatorul, filiala a grupului France Telecom, anticipeaza ca, la finele anului 2008, va avea un portofoliu de 10,8 milioane de clienti si venituri de 1,3 miliarde de euro.

Richard Moat, CEO-ul Orange Romania, estima in luna octombrie, ca Orange va atinge pragul de 10 milioane de clienti inca de la finele lui 2007, estimari bazate pe rezultatele pozitive obtinute de operator care incheiase luna septembrie cu o baza de clienti de 9,31 milioane.

La sfarsitul anului 2007, Orange Romania a avut venituri de 1,234 miliarde de euro, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Orange Romania ofera servicii de comunicatii: voce, date, mesaje scrise, mesaje multimedia, wap, e-mail, EDGE, 3G, wireless IP, WiFi, USSD etc. Orange a fost primul operator din Romania care a oferit servicii video pe telefonul mobil, incluzand TV Live.

Veniturile Orange Romania au urcat anul trecut cu 24,3%, la 1,234 miliarde de euro.

Citeste si:

Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila dupa numarul de clienti, a anuntat, pentru anul 2007, 8,8 milioane de clienti, adaugand 1.091.000 de persoane doar in ultimul an si venituri totale de aproximativ 1,2 miliarde de euro. Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania, anticipa, la sfarsitul lunii noiembrie a anului trecut, ca opratorul va atinge pragul de 9 milioane de cclienti in cursul anului 2008.

Cosmote inregistra in decembrie 2007 peste trei milioane de utilizatori, dintre care aproape doua milioane s-au alaturat intr-un singur an.

“Baza de clienti a COSMOTE va continua sa se extinda in anul 2008, atat prin clienti noi cat si prin cei care vor alege serviciile noastre in detrimentul competitorilor”, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii Cosmote, la finalul anului 2007.

Spre finalul anului 2007, RCS&RDS a atacat piata de telefonie prin lserviciul DigiMobil, lansat initial in Oradea si disponibil si pentru abonatii la serviciile de cablu, internet si telefonie fixa din alte sapte orase. Serviciul se adreseaza in prima faza abonatilor RCS & RDS, care utilizeaza unul din pachetele de servicii televiziune prin cablu si telefonie, acces internet si telefonie si abonatilor la serviciul de telefonie fixa RDS.Tel. Compania inregistra, in 2007, peste un milion de clienti la telefonia fixa, 500.000 de abonati la internet, peste 1,2 milioane de clienti la serviciile de televiziune prin cablu si peste 600.000 la serviciile de televiziune prin satelit, potentiali clienti ai serviciului DigiMobil.

Pentru anul 2008 operatorii de telefonie mobila nu vor mai inregistra cresteri spectaculoase ale numarului de clienti de la un semestru la altul, intrucat rata de penetrare a telefoniei mobile este asteptata sa depaseasca 100%. In aceste conditii, operatorii isi vor schimba strategiile de marketing legate de cota de piata si vor incerca sa atraga cat mai multi clienti spre abonamente, in detrimentul cartelelor, potrivit Autoritatii Nationale in Reglementarea Comunicatiilor si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).

Operatorii vor miza anul acesta pe serviciile integrate, care sa includa atat segmentul de voce, fixa sau mobila cat si transferul de date.

“Furnizarea unei game integrate de servicii de comunicatii fixe si mobile va fi in continuare unul dintre elementele-cheie din strategia Orange, in conformitate cu strategia NExT (New Experience in Telecommunications Services) a grupului. O directie importanta a strategiei noastre pentru anul viitor este reprezentata de serviciile de date in special pentru clientii companii”, declarau, pentru Wall-Street, reprezentanti Orange, in 2007.

ANRCTI estimeaza ca, in 2008, veniturile operatorilor romani de telefonie mobila se vor situa in jurul valorii de 9,7 miliarde lei, previziuni bazate pe estimarile pozitive ale incasarilor din serviciile de date, care vor creste de la mai putin de 5% in 2006, la peste 8% in 2010.