Fata de competitorii sai, Orange si Vodafone, operatorul elen se afla in dezavantajul de a nu beneficia de licenta 3G, astfel incat nu poate oferi servicii de transfer de date de mare viteza.

Vodafone a anuntat saptamana aceasta ca mareste viteza de download la 7,2 Mbps si la 1,44 Mbps pentru upload, in intreaga acoperire a retelei 3G, iar Orange ofera servicii de broadband mobil la viteze de 3,6 Mbps. Pe de alta parte, operatorii Zapp si RCS&RDS au castigat, in octombrie 2006, ultimele doua licente 3G scoase la licitatie de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei (IGCTI).

Stefanos Theocharopoulos a declarat insa ca, in prezent, Zapp si RCS&RDS nu reprezinta o problema pentru Cosmote, iar compania priveste in fata pentru a avansa, catre operatorii Orange si Vodafone, care au inregistrat anul trecut venituri de aproximativ 7,5 ori mai mari decat operatorul elen.

CEO-ul Cosmote a declarat ca nu considera lipsa tehnologiei 3G un factor restrictiv pentru dezvoltarea business-ului companiei, mai ales ca serviciile de date reprezinta, pentru moment, aproximtiv 5% din veniturile unui operator, dar prioritatea sa este de a gasi scenarii pentru lansarea ofertelor de internet broadband mobil.

“Voice is the king”, a spus Stefanos Theocharopoulos, adaugand ca serviciile de voce vor continua sa aduca cea mai mare parte din veniturile operatorilor pentru cativa ani de acum incolo.

Compania poate lansa serviciile de acces la internet de mare viteza prin achizitia unei licente 3G, daca operatorii care le-au castigat in 2006 nu respecta planul de dezvoltare specificat in caietul de sarcini lansat de IGCTI inainte de licitatie, potrivit oficialilor. Compania ar putea apela si la achizitia unui operator care detine deja o licenta 3G Romania, insa Theocharopoulos a refuzat sa comenteze asupra acestui subiect, declarand ca orice alternativa trebuie discutata la nivelul grupului inainte de a fi luata o decizie.

Citeste si:

Oficialul a declarat ca anul acesta compania va continua lansarea ofertelor impreuna cu Romatelecom, insa a refuzat sa furnizeze mai multe detalii. Cosmote a lansat primul pachet comun cu Romtelecom la sfarsitul anului 2007, adresat utilizatorilor rezidentiali si companiilor, prin care ofera o reducere de 10% din pretul abonamentului pentru serviciul de internet ClickNet si din cel pentru servicii de telefonie mobila Cosmote, achizitionate impreuna. Reducerea este valabila pentru un an, la abonamentele de internet si telefonie mobila, si se aplica suplimentar promotiilor in curs.

Pachetele comune pe care le va lansa operatorul impreuna cu Romtelecom vor viza si clientii corporate, segment care s-a triplat anul trecut in portofoliul Cosmote.

Stefanos Theocharopoulos sustine ca nu asteapta anul acesta o scadere a numarului de clienti noi, chiar daca, portivit studiilor Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Telecomunicatii si Tehnologie Informatiei (ANRCTI), piata locala de telecomunicatii a atins o rata de penetrare de 100%. Oficialii Cosmote au comparat piata romaneasca de telecomunicatii cu cea din Grecia, unde rata de penetrare a telefoniei mobile se situeaza in jurul valorii de 140%.

Un alt focus important pentru Cosmote in 2008 este atingerea unui EBTDA (profitul inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii) pozitiv, urmand ca anul 2009 sa fie incheiat pe profit.

Oficialii Cosmote au explicat ca este normala pierderea inregistrata anul trecut, din investitiei considerabile pe care compania a trebuit sa o realizeze pentru aducerea in retea a noilor utilizatori. Noii clientii Cosmote vor genera profit in aproximativ doi ani, potrivit companiei, mai ales ca multi dintre ai au incheiat abonamente pe doi ani, au explicat reprezentantii companiei.