Chiar daca operatorul a inregistrat un avans de 26% a veniturilor, acestea sunt de aproape cinci ori mai mici decat ale concurentului Romtelecom, care a anuntat pentru anul trecut venituri in scadere cu 2,6%, pana la 871,9 milioane euro (1,3 miliarde de dolari) si o pierdere de 33 de milioane de dolari (21 milioane euro).

Oficialii Liberty Global au aratat in raportul financiar elaborat pentru anul trecut ca, pe piata romaneasca, UPC se afla intr-un mediu concurential acerb, unde furnizorii de de servicii de telefonie, Internet si televiziune prin cablu ataca cu preturi cat mai mici.

UPC va implementa o politica agresiva a preturilor mici si camapanii de marketing, cu scopul de a pondera scaderea la nivelul serviciilor de cablu analog. Aceste strategii vor presupune investitii mai mari pe termen scurt, dar pe termen lung, acestea vizeaza mentinerea cotei de piata in Romania si imbunatatirea perspectivelor de venit, potrivit raportului Lyberty Global.

Pentru 2008, oficialii companiei asteapta, in Romania, ca rata de crestere organica a veniturilor sa fie semnificativ mai mica decat anul trecut, fapt care va impact la nivelul intregii regiunii.

In ultimul an sub conducerea CEO-ul Richard Anderson (foto), UPC Romania a inregistrat 1,33 milioane de clienti pe segmentul video, mai putin cu 117.000 de clienti fata de anul trecut, ca urmare a intensificarii competitiei pe piata, potrivit oficialilor Liberty Global.

Compania a inregistrat, in 2007, 1.185.100 abonati pentru serviciul analog de cablu TV, 37.400 abonati pentru serviciul de cablu digital si 115.000 abonati pentru serviciile direct-to-home (DTH).

Citeste si:

Daca pe segmentul video analog, UPC Romania a pierdut in ultimul an 117.000 clienti, compania a atras aproape 31.000 de clienti noi pe segmentul video digital si 64.700 de clienti pe segmentul DTH.

Serviciul de televiziune prin satelit al companiei concurente Romtelecom a atras, in primul an de la lansare, aproape 400.000 de clienti (aceasta fiind una dintre cele mai ridicate rate de crestere din Europa pentru un asemenea serviciu).

Pe segmentul serviciilor de Internet, compania de comunicatii avea la sfarsitul lui 2007 181.800 clienti, in crestere de la 119.000, cati inregistrase in 2006. Romtelecom, cel mai vechi operator de telefonie fixa din Romania, a inregistrat o crestere a numarului clientilor pentru serviciile de Internet de banda larga ClickNet cu peste 300%.

UPC Romania a castigat anul trecut 4.000 de abonati pentru liniile telefonice fixe, ajungand la finele lui 2007 la 96.400 clienti pe acest segment. Romtelecom se confrunta insa cu pierderi de clienti pe segmentul telefoniei fixe, fapt care a determinat scaderea veniturilor operationale ale companiei cu aproximativ 2,6% in 2007.

La sfarsitul lunii februarie a acestui an, UPC Romania a anuntat schimbarea directorului executiv Richard Anderson, locul acestuia fiind luat de Jack Mikaloff , angajat de 10 ani in cadrul companiei.