ING Bank Romania raporteaza un profit net de 345 milioane lei dupa primele 6 luni din an, in crestere cu 35% fata de S1 2017, in contextul unei cresteri sustinute a activitatii de creditare si a reducerii costurilor de risc. Banca continua sa isi consolideze pozitia raportand o cota de piata in crestere, in linie cu strategia de dezvoltare organica.

Veniturile au crescut cu 177 milioane lei (25%), la 875 milioane lei, iar cheltuielile operationale cu 93 milioane lei (26%), la 445 milioane lei, ceea ce a generat un avans al profitului brut cu circa 30%, la 389 milioane lei. In plus, banca mentioneaza ca balantele comerciale au continuat sa creasca, soldul de credite fiind cu 16% mai mare fata de semestrul I 2017, iar cel al depozitelor cu 26% mai mare.

Pe segmentul veniturilor, impactul pozitiv s-a datorat cresterii cu 21% a veniturilor din dobanzi si, iar mutarea bancii intr-un nou sediu si investitiile accelerate in dezvoltarile de IT au contribuit semnificativ la cresterea costurilor.

"Evolutia comerciala pozitiva s-a mentinut in prima jumatate a anului 2018 pentru ING Bank Romania, fiind definita de o crestere considerabila a creditarii, bazata pe mai multi clienti si volume mai mari pe toate liniile de business, in timp ce banca mentine o politica sustenabila de gestionare a riscurilor", se arata in comunicatul bancii.

Astfel, numarul clientilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1,2 milioane, iar numarul celor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o crestere de 23%, adica intr-un ritm mai alert decat cel general al clientilor activi, care a fost de 15%.

Citeste si:
Legea darii in plata: Camera Deputatilor aproba o serie de modificari
Legea darii in plata: O serie...

ING Bank, cota de piata de 9,4% pe creditare si 8,9% la depozite

Nivelul creditelor acordate a crescut la 23,1 miliarde lei (soldul) la finalul lui iunie 2018, o crestere de 16% in ultimele 12 luni, marcand o cota de piata de aproximativ 9,4%, cu 0,8 pp mai mult decat in iunie 2017. Distributia creditarii ramane echilibrata intre segmentul companiilor (43%) si cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici si mijlocii a crescut cu 26% fata de anul trecut, in timp ce nivelul creditelor noi acordate persoanelor fizice a crescut cu 10%.

Cota de piata in segmentul depozitelor atrase a ajuns la 8,9% in baza cresterii organice a portofoliului de fonduri atrase atat de la persoanele fizice, cat si de la companii. Depunerile nete de 6 miliarde lei din ultimele 12 luni au condus la o valoare totala a depozitelor de 29,3 miliarde lei, cu 26% mai mare decat in iunie 2017.

"Cheltuiala cu provizioanele de risc este de 41 milioane lei la final de iunie 2018, cu o crestere de 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Politicile de risc prudente mentinute de banca in ultimii ani au condus la o rata de credite neperformante de 2,8%, in scadere cu 0,6% pe parcursul ultimului an, situandu-se mult sub media pietei", mai precizeaza ING in comunicat.

Modelul digital al ING: interactiunile online cu clientii care incaseaza salariul, la un record de 60%

Banca anunta ca gradul de utilizare a aplicatiei ING Home’Bank creste in special pe mobil comparativ cu varianta desktop. La finalul semestrului erau 646.000 utilizatori activi de Home’Bank, dintre care 453.000 il accesau de pe mobil, logandu-se in medie de 15 ori pe luna. Frecventa logarilor de pe desktop este la jumatate, ceea ce dovedeste ca utilizatorii au nevoie de flexibilitate si mobilitate in interactiunile de zi cu zi cu banca.

Citeste si:
Extinderea programului de indatorare, pe masa Guvernului! Care e suma?
Extinderea programului de...

In ultimul trimestru, ING a schimbat si modul in care o companie mica este verificata, odata cu lansarea liniei de credit ING SRLeu. Clientii nu mai sunt nevoiti sa vina cu intreaga documentatie in office, intrucat ING realizeaza automatizat verificarile cu bazele de date ale ANAF, Centralei Riscului de Credit, Centralei Incidentelor de Plati si Biroului de Credite, dar si alte verificari realizate instant in orice Office ING.

Produsul este disponibil companiilor cu cifra de afaceri intre 100.000 lei si 9 milioane de lei, care sunt inregistrate ca SRL in Romania, fie ca sunt sau nu clienti ING.

De asemenea, clientii persoane fizice au acum posibilitatea sa plateasca si cu telefonul mobil, folosind serviciul ING Pay. Odata ce a fost activat, se emite instant si gratuit un card virtual, iar clientul poate sa plateasca prin apropierea telefonului de POS, avand ecranul aprins. Odata cu aceasta lansare, serviciul de alerte push a devenit gratuit pentru toti clientii ING.

Citeste si:
BCR, profit net de 267,9 milioane in T1: ce impact are taxa pe active
BCR, profit net de 267,9...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Robert Anghel pleaca de la ING Bank Romania la TMB Bank Thailanda