Astfel, compania spera sa transforme site-ul YouTube intr-unul interactiv, in care marketerii isi pot testa mesajele, a declarat Tracy Chan, product manager al YouTube.

Noul program se numeste YouTube Insight, si furnizeaza o imagine de ansamblu detaliata in ceea ce priveste popularitatea videoclipurilor, atat referitoare la cadrul temporal, cat si la cel spatial, care a fost ignorat in Statele Unite.

YouTube furnizeaza informatii analitice elementare creatorilor de videoclipuri, inca de la introducerea acestora, precum: numarul vizitelor videoclipului respectiv, rating-ul acestora si numarul de comentarii postate.

Advertiserii, in schimb, vor primi informatii mai sofisticate referitoare la videoclipurile uploadate pe site, conform International Herald Tribune.

Datorita informatiilor din rubrica Insight, creatorii videoclipurilor pot intra in specificitatile performative ale videoclipurilor, si pot gasi, de exemplu, informatii vechi, care ii pot ajuta sa-si promoveze munca mult mai bine.

Citeste si:

Informatiile, prezentate sub forma unei harti colorate si codate, sunt accesibile printr-un link, localizat in pagina de utilizator a creatorilor de videoclipuri. De asemenea, datele introduse vor fi updatate zilnic, au spus oficiali ai companiei.

Insa, este mai putin probabil ca un utilizator obisnuit al site-ului sa fie mai interesat de aceste date decat este un marketer, scriu jurnalistii Herald Tribune. Acestia pot folosi informatiile respective in diferite moduri, dupa cum opineaza directorii retelei sociale.

“YouTube a devenit, efectiv, un site exclusiv publicitar, sau un instrument exclusiv perspicace”, a afirmat Chan.

YouTube s-a aliat, luna aceasta, cu cel mai popular producator de casete video, TiVo, pentru a aduce consumatorilor TV posibilitatea de a viziona clipurile video existente pe reteaua sociala direct la televizor.