Compania informationala americana, Microsoft, a lansat sambata un ultimatum pentru grupul de internet Yahoo!, prin care ii acorda trei saptamani pentru a ajunge la un acord de fuziune, altfel va adresa direct actionarilor o oferta mai mica, informeaza AFP.
"Daca nu vom ajunge la un acord in urmatoarele trei saptamani, ne vedem obligati sa purtam negocierile direct cu actionarii companiei dumneavoastra", a transmis Microsoft grupului Yahoo, amenintandu-i cu inaintarea unei oferte ostile.

Microsoft a prevenit conducerea Yahoo! ca o asemenea intiativa va avea, din punctul lor de vedere, un impact nedorit asupra valorii companiei, care se va vedea in termenii ofertei lor revizuite.

Ofertele ostile sunt rare in domeniul inaltei tehnologii, unde valoarea unei companii depinde foarte mult de valoarea echipelor sale. O oferta ostila ar putea provoca o pierdere masiva a personalului foarte calificat si, implicit, de neinlocuit, ceea ce Microsoft ar vrea sa evite.

Colosul tehnologic a subliniat ca una din optiunile care ii stau la dispozitie ar fi aceea de a introduce oficiali care ii sustin cauza in cadrul consiliului de dministratie al Yahoo, la urmatoarea adunare generala a actionarilor grupului. Intr-o scrisoare deschisa adresata Yahoo, directorul general al Microsoft, Steve Ballmer, a insistat ca dupa 1 februarie, data la care a fost anuntat interesul companiei fata de grupul de Internet, nu s-a intamplat nimic.

Microsoft a propus atunci o preluare a grupului Yahoo, in cadrul unei operatiuni atat in numerar cat si in actiuni, pentru suma de 44,6 miliarde dolari. Un asemenea pret reprezinta pentru actiunarii Yahoo! o prima de 62%, raportat la cursul de inchidere de vineri al grupului.

Insa, conducerea Yahoo! a respins acea oferta, pe motivul ca nu reflecta potentialul de dezvoltare al grupului.

Grupul Yahoo! a solicitat cu insistenta, insa fara succes, altor companii din lumea virtuala sa il ajute sa scape de oferta Microsoft.

Dar, subliniaza cei de la Microsoft in scrisoarea lor, nici o oferta alternativa nu s-a concretizat pe parcursul acestor doua luni, in conditiile in care economia americana a continuat sa se degradeze, iar cota de piata a Yahoo! sa se prabuseasca.

Piata publicitatii via Internet, pe care Microsoft vrea sa o cucereasca, prin intermediul achizitionarii Yahoo!, a inceput sa piarda teren in ultimele saptamani. Numarul de accesari ale bannerelor Google, lider al acestui sector, s-a diminuat considerabil, iar recesiunea a reusit intr-un final sa il atinga.

Conducerea Microsoft si cea a Yahoo! s-au intalnit in cursul saptamanii trecute, dar ambele companii au ramas ferm pe pozitii: directorii Microsoft s-au aratat din nou reticenti in a-si prezenta oferta, in timp ce cei de la Yahoo! a refuzat sa demareze negocierile fara o majorare a pretului propus, arata un articol publicat vineri in cotidianul economic Wall Street Journal.

Microsoft poate cu atat mai mult sa creasca presiunile asupra tintei sale, cu cat piata nu a lansat nici o oferta alternativa. La inceputul saptamanii trecute, titlurile Yahoo! s-au apreciat pana la 28 dolari/actiune, in conditiile in care Microsoft le-a evaluat la pretul de 31 dolari/actiune.

Aceasta oferta colosala, care va fi de departe cea mai importanta inregistrata vreodata in sectorul Internet, separa analistii in doua tabere: cei care recunosc faptul ca acest duo are un potential formidabil pentru a concura cu Google si cei care raman sceptici in privinta capacitatii celor doua companii atat de diferite de a lucra impreuna.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri