Germania ocupa a doua pozitie in topul intocmit de compania de cercetare MINTEL, cu o valoare de 13 miliarde de euro pentru anul precedent.

Cu mult in urma acestor piete europene de e-commerce se afla Franta, cu vanzari de 7 miliarde de euro, Italia, cu 1,1 miliarde de euro si Spania, cu doar 1 miliard de euro, arata studiul citat.

Pe langa faptul ca Marea Britanie surclaseaza celelalte tari europene la nivel de comert online, aceasta cunoaste si cea mai rapida dezvoltare pe acest segment.

Spre exemplu, intre 2005 si 2007, Marea Britanie a crescut procentul vanzarilor in spatiul online cu 75%, performanta sa putand fi atinsa doar de piata franceza.

“Marea Britanie are, de departe, cea mai dezvoltata piata online din Europa”, comenteaza Richard Perks, MINTEL.

“Principalul motiv pentru acest lucru este oferta sofisticata pe care o pun la dispozitia consumatorilor retailerii online, dar si faptul ca, mai nou, tot mai multi britanici se indreapta catre Internet pentru cumparaturile saptamanale. In plus, boom-ul consumatorilor din spatiul digital din ultimii ani a jucat si el, fara indoiala, un rol deosebit”, a adaugat Perks.

Pe viitor, Spania va cunoaste cea mai mare crestere pe sectorul de retail online, crescand de la 1 miliard la 4,2 miliarde de euro, pana in 2012, confirma cercetarea efectuata de MINTEL.

Intre timp, Franta va cunoaste o crestere in mediul de e-commerce de 206%, atingand vanzari de 21,4 miliarde de euro in urmatorii cinci ani.

Citeste si:

Desi peisajul retail-ului online este promitator pentru toate pietele importante din Europa, Marea Britanie se va mentine pe prima pozitie, si va creste, pana in 2012, cu 199%, pana la 56 de miliarde de euro.

Chiar daca Germania este cel mai mare stat european, piata de e-commerce din aceasta tara va detine cea mai lenta crestere a vanzarilor pe parcursul urmatorilor cinci ani, cu toate ca o crestere de 69% este destul de impresionanta, sustin analistii MINTEL.

“E-commerce-ul din Germania nu s-a dezvoltat pe cat de repede ne-am fi asteptat, desi nemtii sunt deschisi sa cheltuie bani in spatiul digital. Cu toate ca majoritatea companiilor aflate si in mediul online s-au descurcat bine, cei mai multi retaileri nu au facut multe pentru a-si imbunatati prezenta in acest sector”, explica Richard Perks.

Cel mai mare retailer online din Germania este Otto Group, care si-a mutat cu succes o buna parte din cataloagele sale cu produse si in mediul online.

Amazon este al treilea mare retailer european, dupa grupul nemtesc Otto si dupa Arcandor, conform cercetarii MINTEL.

Tesco este cel mai mare furnizor de alimente al Europei, in retailul online, iar cele mai mari venituri ale companiei sunt obtinute din groceries.tesco.com, care este de doua ori mai mare decat cel mai apropiat rival al sau, Carrefour (ooshop.fr).

eBay nu face parte din aceasta categorie, intrucat, din punct de vedere tehnic, nu vinde ceea ce produce el insusi, conchid cerectatorii MINTEL.

Spre comparatie, piata de comert online din Romania se va dubla in 2008, pana la 250 milioane euro, fata de preconizarile pe anul trecut, cand s-a ridicat la aproximativ 115 milioane de euro, datorita migrarii dinspre retailul clasic spre cel online.