Piata de publicitate online din Europa trece pragul de 30 miliarde euro

Piata de publicitate online din Europa a depasit pentru prima oara 30 de milioane de euro, in 2014 atingand 30,7 miliarde, conform IAB Europe. Mobile-ul a inregistrat o evolutie de 72,5%.

Display advertising-ul a depasit alte categorii de publicitate, cu o rata de crestere de 15,2%. In 2014, totalul display s-a ridicat la 10,9 miliarde de euro.

Search-ul a inregistrat o evolutie de 10,8% si o valoare de piata de 14,7 miliarde de euro. Acesta continua sa fie cel mai mare canal in functie de venituri, dar a inregistrat o scadere a cresterii fata de 2013.

Europa Centrala si de Est a inregistrat o evolutie puternica a advertising-ului online, beneficiind de infrastructura broadband din ce in ce mai performanta si crestere a ratei de penetrare.

Mobile-ul acoperea in 2014 17,7% din display, cu o crestere de 72,5% comparat cu 2013. Online video advertising-ul a inregistrat de asemenea o evolutie puternica, reprezentand 15,1% din display market.

Citeste si:
Romania digitala: In crestere, dar tot mediocra
Romania digitala: In...

Slovenia a inregistrat cea mai puternica evolutie pe piata de publicitate online, cu o crestere de 43,1%, in timp ce Irlanda si Belarus a evoluat cu 33,3% si respectiv 32,8%.

Marea Britanie a generat cele mai multe venituri, 8,9 miliarde de euro, urmata de Germania, 5,4 miliarde de euro si Franta, 3,7 miliarde de euro.

Despre autor

Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri