Analistii in cercetare de la Global Delivery Index (GDI) au indicat ca India este tara preferata pentru offshoring (transfer al proceselor de afaceri catre locatii care presupun un cost scazut al fortei de munca). Astfel, IDC a acordat calificative celor mai importante 35 de orase din zona, bazat pe criterii cum ar fi forta de munca, competente lingvistice, riscuri politice si costurile pentru chirie.

De asemenea, alte doua orase din India se afla in top 10, New Delhi depasind Manila pentru locul doi, in timp ce Mumbai a decazut trei pozitii fata de anul trecut , trecand pe locul sapte.

Jenna Griffin, analist in cadrul cercetarii pentru serviciile globale din cadrul IDC Asia-Pacific, a declarat pentru site-ul ZDNet Asia, ca Bangalore si New Delhi sunt atractive datorita infrastructurii existente, cantitatii mari de muncitori calificati, precum si preturilor competitive. Aceasta a mai adaugat ca aprecierea rupiei a diminuat costul de arbitraj.

Auckland si Beijing au facut progrese semnificative in ultimul an, urcand cinci si respectiv trei pozitii fiecare. Griffin a declarat ca pozitia Auckland-ului a fost influentata de factori precum suportul guvernamental, trend-ul ascendent al economiei digitale si moneda de apreciere.

Citeste si:

Totodata, investitiile in infrastructura si mediul din Beijing pentru viitoarele Jocuri Olimpice au adus orasului un avantaj competitiv. Griffin a declarat ca ”preturile in crestere din India, va face ca locatii precum Beijing cu o infrastructura stabila si preturi scazute, sa fie cautate. Beijing are de asemenea o forta de munca calificata destul de mare, datorita programelor educationale bine dezvoltate.

De asemenea, orasele chinezesti ca Shanghai si Dalian, au fost luate in considerare de IDC printre primele zece locatii de distributie. Cu toate acestea, Dalian, a alunecat de pe pozitia a patra de anul trecut pe pozitia a noua. Griffin a declarat ca ”in ciuda scorului foarte bun din punct de vedere al costului, Dalian nu a fost foarte bine cotat din punct de vedere al competentelor ale muncitorilor si al lipsei de infrastructura ceea ce alte locatii competitive le au deja”.

Analistul a amintit faptul ca Dalian primeste suport federal, fiind incadrat in unul dintre proiectele Ministerului de Comert din China, iar suportul din partea guvernului joaca un rol important in acest caz. “Din acelasi punct de vedere, orase competitive ca Beijing si Shanghai au avut o pozitie de start mai buna”, a declarat analistul.
Potrivit declaratiilor lui Griffin, pana in 2012, vom asista la o crestere a numarului de orase din China considerate locatii optime pentru transporturi globale. Xian, de exemplu, va intra in topul celor 10 destinatii pentru afaceri de comert.

Cresterea numarului de orase chinezesti nu va avea un impact asupra Indiei. Suportul politic si efortul organismelor ca Nasscom (Asociatia Nationala a Companiilor de Software si Servicii) vor ajuta sa mentina orasele Indiei in pozitia optima pentru locatiile de livrari.