Primii trei producatori de console din lume, Microsoft, Nintendo si Sony, produc cadre pentru jucatori pentru a se conecta cu hardware-ul si soft-ul in orice comunitate online de jucatori.

Sony a lansat site-ul PlayStation Network pentru utilizatorii de console in urma cu trei ani si lucreaza la la crearea lumii virtuale PlayStation Home in care jucatorii vor juca in forme personalizate animate numite “avatar”.

Utilizatorii de console Xbox 360 sunt raportati la inscrierea in comunitatea Xbox Live care are o rata de un utilizator la fiecare cinci secunde si pe care site s-au cheltuit mai mult de un miliard de dolari.

Site-ul Xbox 360 va fi refacut pana la sfarsitul anului pentru a deveni mai social, cu imagini asociate complete si un loc de intalnire online pentru echipe, conform declaratiilor vicepresedintelui echipei Live, John Schappert.

“Ideea noastra este de a face fiecare experienta o experienta impartasita, indiferent ca vrei sa joci sau ca faci ceea ce fac prietenii tai”, a declarat Shappert.

Jucatorii Xbox vor avea posibilitatea de a juca impotriva oricarui avatar creat din jocul simulator.

Nintendo a produs o comunitate online cu avataruri de jucatori “Mii” de cand consola Wii a fost lansata in 2006.

In acesta saptamana a fost prezentata “vedeta japoneza” a jocurilor, Wii Music, soft care permite oamenilor sa cante la 50 de instrumente si sa se alature cu alti utilizatori pentru a canta impreuna live cu ajutorul internetului.

Jocul “Animal Crossings” produs pentru Wii de catre centrele de socializare Nintendo pentru comunitatile online le ofera jucatorilor sai sa vorbeasca cu alti jucatori prin casti cu microfoane conectate la console.

Citeste si:

Producatorii independenti pentru softuri video au luat o decizie de a pune accentul pe “trendul jocurilor sociale” si pe cel al actualelor generatii de console conectate la internet.

Jocul “Resident Evil 5” care va fi lansat in luna martie a anului viitor pentru consolele Xbox 360 si PS3 va permite prietenilor sa se organizeze in “cooperative online” pentru a distruge inamicii.

Legenda jocurilor video din industria britanica Peter Molyneaux a produs un cult complet numit “Fable 2”, o lume in care jucatorii online isi pot vizita prietenii instant.

Caracterele de start “Fable” sunt copii si cresc intr-un mod unic in functie de alegerile jucatorilor, capturand aspecte din lumea reala a personalitatii prietenilor.

Cliff Blizinski de la Epic Games a produs un model de cooperativa cu mai multi jucatori in jocul “Gears of War 2” in care colegii trebuie sa lucreze impreuna pentru a face fata anumitor provocari.

“Little Big Planet” pentru PS3 permite jucatorilor sa creeze propriile lor jocuri precum si caractere animate, a anuntat creatorul Ted Price de la Insomniac Games.

“Massive Action Game” ce va fi dezvoltat de Zipper Interactive va permite la mai mult de 256 de jucatori sa lupte cu toti ceilalti jucatori in acelasi timp sau cu fiecare in parte intr-un razboi video.

“Tot ceea ce-mi place la aceasta evolutie online si ce face interesanta aceasta evolutie este masa de oameni implicata”, a declarat fostul star de basket Bill Walton care ajuta Electronic Arts sa introduca noi titluri de jocuri cu imbunatatiri ale caracteristicilor pentru jocuri sociale.