Urmatorul pas in industria tehnologica il reprezinta inlocuirea mouse-ului traditional cu asa numitele mecanisme de gestica, cum sunt touch-screen-urile sau aparatele care recunosc o persoana dupa imaginea faciala.

“Mouse-ul conlucreaza de minune cu unitatile desktop, insa in cadrul mediului familial de entertainment sau in cazul utilizarii notebook-urilor, lucrurile stau exact invers”, a declarat analistul Steve Prentice.

Predictiile analistului de la Gartner sunt sustinute de faptul ca din ce in ce mai multe firme din industria bunurilor de consum electronic furnizeaza produse cu interfete interactive noi, inspirate din lumea gaming-ului, iar un bun exemplu pentru asta este compania Panasonic.

De asemenea, Canon si Sony folosesc noua tehnologie, aparatele create de aceste doua firme putand recunoaste o comanda dupa zambetul persoanei care detine produsul respectiv.

Totusi, “sfarsitul erei mouse-ului este o previziune exagerata”, dupa cum sustine Rory Dooley, vicepresedinte si manager general al diviziei de produse din cadrul Logitech.

Logitech este cel mai mare producator de tastaturi si mouse-uri din lume, care a inregistrat in ultimii 20 de ani vanzari de peste 500 de milioane de dispozitive de deplasare prin cursor.

Citeste si:

“Aceste cifre demonstreaza importanta majora pe care o are un mouse”, a subliniat Dooley.

In plus, desi stilurile de viata ale utilizatorilor s-au schimbat de-a lungul anilor, acest lucru nu neaga in nici un fel valoarea incontestabila pe care o are mouse-ul, a explicat vicepresedintele Logitech.

Scurta incursiune in istoria existentei mouse-ului

Mouse-ul a fost inventat in 1964, la Stanford Research Institute, de catre Douglas Engelbar. Modelul initial avea o carcasa de lemn si era capabil sa primeasca informatiile de miscare trimise de doua rotite mecanice ce reprezentau axele carteziene, orizontala si verticala.

Peste mai putin de zece ani, inventatorul Bill English a pus la punct a doua etapa din “viata” mouse-ului si, in anul 1972, a adaptat mecanismul lui Engelbart, punand la punct faimosul mouse din plastic, cu sfera.

In acest mod, sistemul de “punctare” a reusit sa inregistreze miscarile perpendiculare, diagonale, sau in oricare alta directie. Produsul a fost inventat in laboratoarele firmei Xerox si a intrat imediat in dotarea hardware a tuturor computerelor Xerox Alto. Plecand de la acest moment istoric, “cariera” mouse-ului a cunoscut ascensiunea, acesta devenind un obiect indispensabil in raportul dintre utilizator si computer.