Google cumpara compania de publicitate contextuala din Rusia, ZAO Begun pentru 140 de milioane de dolari de la compania britanica Rambler Media.
Rambler detine 50,1% din Begun si pentru a asigura afacerea a mai cumparat perticipatia de 49,9% de la Bannatyne Limited pentru a vinde intreaga companie catre Google, potrivit TechCrunch.

Rambler a anuntat ca se asteapta la o valoare neta de 50 de milioane de dolari provenita din tranzactie, bani cu care va finanta investitii si posibile achizitii.

Google a anuntat in acelasi timp ca Rambler va utiliza pentru cautare Google AdSense si AdSense pentru servicii de continut.

Piata reclamelor contextuale din Rusia este evaluata la 225 de milioane de dolari, dar Google pana de curand nu se arata interesata de aceasta piata care din 2006 a crescut de peste doua ori si jumatate. Yandex, motorul de cautare rusesc si unu dintre cele mai mari portal-uri rusesti din 1997, ar putea detine 64% din piata, valoarea ridicandu-se la 145 de milioane de dolari. MindShare Interaction a anticipat recent ca piata de publicitate online din Rusia va atinge pragul de 685 milioane de dolari in acest an.

Valoarea companiei Rambler pe piata dupa aceasta tranzactie se asteapta sa fie de 100 de milioane de dolari. Directorii companiei dupa ce s-au consultat cu consilieri ING, au anuntat ca termenii trazactiei sunt corecti si rezonabili in masura in care actionarii sunt de acord.

Google este cel mai popular motor de cautare din lume. Begun este una dintre cele mai importante motoare de cautare din Rusia si una dintre cele mai importante companii de servicii de publicitate, iar sistemele eficiente de vanzare si numarul companiilor de publicitate ajungand la 40.000. Partenerii Begun sunt peste 140.000 de site-uri in limba rusa.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri