Pe plan local, se tinteste o cota de piata “cel putin asemanatoare cu cea detinuta pe plan european”, dupa cum a declarat Lia Burghelea (foto), Business Development Manager Sony pentru Sud-Estul Europei.

Compania isi propusese ca, pe termen mediu (de 3 pana la 5 ani), sa atinga in Europa o cota de piata de 5% pe segmentul Vaio. De zece ani de cand exista pe piata europeana, Vaio a reusit sa aduca mai aproape de utilizatori divertismentul digital si sa inregistreze vanzari cu un plus de 44% pe plan mondial.

In plus, Vaio estimeaza ca pana in 2010 va obtine 10 miliarde de dolari (6,29 miliarde euro) la nivel global.

Din anul lansarii sale in Europa, Vaio a inceput un proces de expansiune activ, care a vizat ocuparea unor piete importante din aceasta zona continentala, ajungand in acest an in tari precum Germania, Austria si Elvetia. Compania planuieste sa se extinda si in Europa de Est, intrand pana la sfarsitul acestui an si pe pietele din Ungaria, Slovacia si Bulgaria.

In Romania, Vaio intentioneaza sa creasca numarul punctelor de vanzare (retail) si cel al reprezentantelor Sony si sa acopere geografic toate zonele importante din tara, concentrandu-se pe cele mai mari zece orase.

La intrarea pe piata locala, compania a inregistrat un boom din punct de vedere al clientelei, ceea ce a demonstrat faptul ca publicul romanesc este unul educat si informat, care detine cunostinte in ceea ce priveste tehnologia Vaio.

“Daca, initial, numarul clientilor a cunoscut o ascendenta vizibila, dupa cateva luni de la lansare, nivelul consumatorilor s-a stabilizat si s-a mentinut pana in prezent la acelasi stadiu”, a adaugat Lia Burghelea.

Citeste si:

Referitor la nivelul vanzarilor, Burghelea a afirmat ca fiecare gama, cum este cea de business sau cea multimedia, a fost bine vanduta pe segmentul ei de piata, cifra de afaceri obtinuta nefiind disponibila in momentul de fata.

Ca un trend general, in ton cu strategia adoptata de Sony Vaio pentru piata internationala, si in Romania produsele se adreseaza in special segmentului consumer.

“Consumatorul este abordat din punct de vedere emotional”, iar relatia cu acesta se consolideaza treptat, prin extinderea retelelor de vanzare a produselor Vaio, prin folosirea unui anumit limbaj si prin aplicarea conceptului de “functional beauty”, care promoveaza un nivel de miniaturizare si o portabilitate nemaintalnite pana acum pe piata de specialitate, dar si o perioada indelungata de viata.

Noua tendinta a Vaio presupune “o imbinare desavarsita intre functie, performanta si design, care urmareste sa aduca utilizatorilor nu doar produse, ci experiente complexe si captivante de utilizare”, sustine Burghelea, subliniind faptul ca peisajul tehnologic este completat de servicii de Call-Center sau door to door oferite consumatorului.

Sony a scos pe piata din Romania noile serii Vaio, Z si FW, prima gama fiind caracterizata de un echilibru perfect intre design di functionalitate, iar cea de-a doua fiind proiectata special pentru divertismentul High Definition de generatie urmatoare, care detine functii esentiale, precum aspectul 16:9 al imaginii, ecran wide si cititor Blu-ray Disc.

Totodata, Sony planuieste ca pana la sfarsitul anului sa aduca pe piata romaneasca o gama de notebook-uri dedicata exclusiv publicului feminin, disponibila in patru nuante, de alb, negru, roz si rosu, lansare ce va fi sustinuta si de o sesiune de training-uri oferita gratuit pentru clientii Vaio, si nu numai.