Compania ITC Networks, fondata in anul 2000 cu o investitie initiala de 200.000 de dolari, este specializata in outsourcing pentru industria telecomunicatiilor.

In urma acestei tranzactii, veniturile grupului Luxoft urmeaza sa se ridice la 150 milioane dolari pe an.

“Am avut prima intalnire cu rusii de la Luxoft la finele anului trecut, iar in februarie am intrat in procesul de due-dilligence. De-a lungul timpului, am avut oferte si din partea unor fonduri de investitii”, a declarat, pentru Wall-Street, Doru Mardare, directorul general si actionarul principal al companiei, care va ramane in urmatorii trei ani la conducerea companiei.

Preluarea ITC Networks are ca scop extinderea potentialului de afaceri al Luxoft in Uniunea Europeana si reprezinta o noua etapa in programul de dezvoltare a companiei din Rusia, dupa deschiderea unei filiale in Vietnam, in luna aprilie.

ITC Networks va inregistra in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 28 milioane de dolari, numarul angajatilor ajungand in acest moment la 630.

Compania si-a propus sa deschida puncte de lucru in Brasov, Timisoara, Cluj si Iasi.

Citeste si:

Principalii clienti ai ITC Networks sunt IBM, Nortel, Blade Network Technologies, si Avaya

Printre clientii Luxoft se numara Deutsche Bank, IBM, UBS, T-Mobile sau Dell, iar compania opereaza in Europa Centrala si de Est, America de Nord si Asia.

Valoarea pietei de call center din Romania in 2008
va ajunge la aproximativ 120 de milioane de euro, fata de 70 de milioane de euro in 2007.

Valoarea pietei de call center si BPO (Business Process Outsourcing) ar putea creste in urmatorii cinci ani pana la 350-500 de milioane de euro.

Numarul contact centerelor din Romania ar fi circa 250-300, fie ca este vorba despre call centere proprii ale companiilor sau call centere ale furnizorilor de servicii de outsourcing. Datorita cresterii economice si proiectelor externe gazduite de piata din Romania, numarul angajatilor a crescut de la an la an, in prezent activand in acest domeniu peste 20.000 de persoane.

Externalizarea, denumita si outsourcing, se refera la delegarea unor sarcini sau obiective unor segmente organizationale apartinand unor entitati externe, care ofera un raport pret calitate mai bun sau detin expertiza in domenii specializate. Externalizarea poate cuprinde un spectru larg de activitati, de la procese operationale (de exemplu livrarea de produse) si pana la functiuni ale firmei.