Cercetatorii care au efectuat acest studiu au descoperit faptul ca fiecare banca analizata (din 214, printre care unele dintre cele mai mari si mai cunoscute) are cel putin o fisura pe site, care nu poate fi reparata printr-un patch software, asa cum pot fi corectate anumite vulnerabilitati sau defecte.

De exemplu, aproape jumatate din bancile studiate de analisti au plasate casute pentru introducerea datelor personale in pagini de Internet nesigure.

55% din site-uri cer consumatorilor sa-si introduca informatiile private in campuri cu grad mare de risc, care sunt localizate in pagini de Internet instabile, vulnerabile la hackeri.

In plus, 30% din aceste site-uri isi redirectioneaza clientii catre alte site-uri, din afara domeniului bancar, fara sa ofere nici un fel de avertisment, iar 28% dintre acestea le permit consumatorilor sa utilizeze ID-uri si parole inadecvate sau usor de spart, dupa cum reiese din studiul citat.

Citeste si:

De asemenea, nici in cadrul retelelor corporate lucrurile nu stau cum ar trebui, intrucat gradul de risc si amenintarile aduse la adresa calculatoarelor din cauza software-urilor precare si a programelor antivirus au inceput sa creasca tot mai acut in ultima perioada, arata un alt studiu, emis de o firma de audit si management software, Promisec.

Astfel, in primele sase luni din 2008, circa 12% din peste 100.000 de PC-uri si servere din unitati corporate au fost gasite infestate cu virusi, dupa cum arata studiul Promisec.

Mai mult de 10% din computerele virusate foloseau hard-uri sau memorii externe, cum sunt stick-urile si cablurile USB, iar 9% dintre PC-urile acestor unitati aveau instalate fara licenta anumite aplicatii.