Ultimele rezultate referitoare la nivelul utilizarii Internetului au aratat ca gradul de folosinta al acestui mediu a crescut cu 56% fata de anul trecut, potrivit centrului care furnizeaza date despre Internet in China, desi majoritatea site-urilor Web sunt controlate de institutiile de stat.

Totusi, rata consumatorilor de Internet din China este de doar 19,1%, lasand loc unei cresteri progresive si rapide pentru viitorul apropiat.

De cealalta parte, Statele Unite are o populatie consumatoare de Internet de 223,1 milioane de utilizatori, conform unui studiu elaborat de firma de cercetare Nielsen, si o rata de penetrare de 71% pe segmentul online.

Este pentru prima data in istorie cand SUA a fost intrecuta, din acest punct de vedere, de o alta tara.

Regimul comunist din China incurajeaza utilizarea Internetului in sistemul educational si afaceristic si incearca sa reduca site-urile cu continut pornografic si subversiv. De asemenea, cei care navigheaza pe Internet si posteaza materiale sau orice fel de continut care critica politica guvernamentala a statului chinez sau legile aplicate de acesta, risca sa isi piarda libertatea.

De asemenea, guvernul de la Beijing blocheaza accesul la site-uri care promoveaza drepturile omului sau la cele create de disidenti, precum si la diferite surse de informare din presa internationala.

Spre exemplu, internautilor le-a fost interzis, pe fondul protestelor din Tibet care au avut loc in luna martie a acestui an, sa urmareasca videoclipuri pe YouTube sau pe alte site-uri cu continut asemanator.

In aceeasi perioada, guvernul chinez a suspendat 25 de site-uri video si a amendat inca 32, pe motiv ca ar fi incalcat regulile si au postat continut violent, pornografic sau care a reprezentat o amenintare la adresa securitatii nationale.

Citeste si:

In termeni financiari, China este in urma fata de Statele Unite, Coreea de Sud sau de alte economii asemanatoare ultimelor doua tari numite. Insa comertul online, video sharing-ul si afacerile care au luat nastere in acest mediu au crescut cu o viteza remarcabila si au strans milioane de dolari de la investitori.

Boom-ul comercial a dat nastere unor povesti de succes, intre care se numara si istoria site-ului de jocuri Tencent.com si motorului de cautare Baidu.com, care rivalizeaza cu competitori straini pentru a detine suprematia pe piata locala din China. Astfel, Baidu a inregistrat in ultimul trimestru anuntat pe acest an o crestere in profit de 87% fata de aceeasi perioada a nului trecut, pana la 38,6 milioane de dolari (24,6 milioane de euro).

Companiile de Internet din China au inregistrat, in 2007, venituri totale de 5,9 miliarde de dolari (3,7 miliarde euro), cu 48,6% mai mult fata de anul precedent, arata un raport al companiei Analysys International.

Totodata, analistii estimeaza ca veniturile acestor companii vor continua sa creasca, in urmatorii ani, la o rata anuala de 30%, ajungand sa obtina 12,7 miliarde de euro pana in 2010.

Spre comparatie, veniturile obtinute din publicitatea online din SUA au fost de 21,2 miliarde de dolari (13,5 miliarde euro) in 2007, conform unui studiu efectuat de PricewaterhouseCoopers pentru IAB.

Populatia online a Chinei va creste cu aproximativ 18% anual, ajungand la 490 de milioane de utilizatori in 2012, iar SUA nu va putea s-o detroneze, tocmai pentru ca populatia americana este mai mica din punct de vedere numeric (aproximativ 303 milioane de locuitori).

Numarul mare de utilizatori de Internet din China se datoreaza si consumatorilor de telefonie mobila, care folosesc tot mai des aparatele mobile pentru a se conecta in spatiul online, precum si extinderii retelelor de Internet, a televiziunii prin cablu bazate pe tehnologia Web si alte servicii de acest fel.