Astfel, compania isi mentine targetul de 15 milioane euro propus pentru acest an financiar (care se va incheia la 30 martie 2009), care este echivalentul unei cresteri de 15% fata de anul anterior.

Afacerile Epson au crescut pe toate segmentele, de la imprimare pentru utilizatorii individuali si companii, imprimare de dimensiuni mari, proiectoare, photo viewers, scannere, consumabile si echipamente POS.

“Evolutia buna din prima parte a anului reprezinta o reflectare a cresterilor sustinute pe segmentul multifunctionalelor si echipamentelor foto, imprimantelor matriciale, cu o evolutie notabila in acest semestru, dar si consumabilelor si echipamentelor POS, segment in care Epson Romania are cel mai bun procent de penetrare a pietei dintre toate tarile din Europa. Proiectoarele, in special in segmentul home cinema, dar si modelele destinate mediului educational, prind foarte bine la publicul local”, a declarat Simona Decuseara (foto), National Sales&Marketing Manager Epson Romania.

Proiectele derulate in parteneriat cu statul ofera companiei mai multa vizibilitate, ceea ce reprezinta pentru Epson un atu.

“Oamenii vad produsele noastre in locuri publice, institutionale, apoi incep sa cunoasca brandul si ajung, in final, sa-l cumpere, ceea ce face ca vanzarile si cota de piata pe care o detinem sa creasca”, a afirmat Simona Decuseara.

Pe segmentul de imprimante (incluzand si imprimantele multifunctionale), cota de piata inregistrata in prima jumatate a anului a fost de 14%, vanzarile totale inregistrate fiind de 44.000 de unitati.

Imprimantele raman afacerea de baza Epson, fie ca vorbim de cele cu jet de cerneala sau laser, matriciale sau imprimante POS. O evolutie foarte buna au avut-o imprimantele matriciale, segment in care Epson are o cota de 97% din piata, numarul de unitati vandute fiind de 17.500, ca urmare a cererii foarte mari in domenii precum cel financiar-bancar si guvernamental. De asemenea, segmentul multifunctionalelor cu jet a cunoscut o crestere importanta, inregistrandu-se o cota de 13%, in trimestrul intai, Epson fiind numarul doi pe aceasta piata ca valoare a vanzarilor, numarul unitatilor vandute fiind de 26.000.

Pe segmentul proiectoarelor, cota de piata a fost, potrivit studiului DTC, de 15%, in trimestrul al doilea, Epson fiind compania numarul unu in piata din punct de vedere al vanzarilor. Rezultatele foarte bune obtinute pentru modelele home cinema, zona care a inregistrat o cota de 53%, au pozitionat Epson ca lider al pietei pe acest segment.

De asemenea, o contributie importanta au avut-o vanzarile modelelor adresate mediului educational.
In ceea ce priveste viitorul companiei, Epson se va concentra asupra dezvoltarii anumitor segmente cu potential, precum cel al produselor dedicate mediului educational, al solutiilor pentru sistemul bancar, compania detinand in prezent cea mai extinsa gama de solutii de scanare si tiparire de documente bancare, dar si pe zonele traditionale – imprimare, in special in zona foto, si proiectare.

Epson se dedica, asadar si consumatorilor profesionisti, care simt nevoia de a utiliza cele mai bune produse pentru a crea fotografii de calitate.

Citeste si:

“Tocmai de aceea am si pus bazele scolii Epson Print Academy, in premiera in Europa Centrala si de Est, avand ca parteneri de marca pe Adobe, Apple, Eizo, Epson, F64, Nik Software, Nikon, Wacom, X-Rite”, mentioneaza managerul Epson.

Bucurandu-se de un mare succes in Germania, Olanda, Austria, Marea Britanie si Suedia, Epson Print Academy se deruleaza acum si in Bucuresti, conceptul fiind materializat printr-un workshop lunar sustinut la standarde profesionale, in cadrul caruia sunt detaliate etapele importante ale procesului fotografic - calibrare, procesare de imagine, management de culoare si imprimare.

“Proiectul Print Academy se adreseaza in aceeasi masura fotografilor amatori si profesionisti, specialistilor din agentiile de publicitate si celor din industria de imprimare, urmarind ca, printr-un workshop intensiv sustinut de specialisti in domeniu, sa parcurga toate etapele cuprinse intre realizarea fotografiei si un print de calitate al imaginii. Pana acum, am scolit in jur de 150 de fotografi”, povesteste Simona Decuseara.

In 2008, piata de imprimante va ajunge la 700.000 de unitati. Tinta Epson este atingerea unei cote de piata de 10%, focus-ul pentru perioada urmatoare fiind pe cresterea ponderii Photo in vanzarile totale de imprimante inkjet – multifunctionale si single function, dar si largirea gamei de culoare.

Referitor la piata video-proiectoarelor, estimarea companiei se ridica pentru acest an la o crestere de aproximativ 20%, pana la nivelul a 25.000 de unitati, luand in considerare o rata de adoptie crescuta, atat pe segmentul business, cat si in zona consumer, unde se inregistreaza un interes tot mai mare pentru vizualizarea pe ecrane mari si pentru experiente home cinema autentice.

Epson a crescut pe sectorul de proiectoare cu 30% pe perioada Campionatului Mondial de Fotbal. In schimb, Jocurile Olimpice de la Beijing nu au atras foarte multi clienti.

“Inainte de Campionat am avut campanii si promotii de sustinere mai agresive si mai bine centrate in spatiul media de specialitate. Rezultatele au fost pe masura, mai ales pentru ca si publicul roman este iubitor de sport, in general, si de fotbal, in special, iar daca Echipa Nationala ar mai fi ramas in campionat, probabil ca ne-am fi marit si mai mult vanzarile”, opineaza Simona Decuseara.

Distribuitorii Epson in Romania sunt MB Distribution, Tornado Sistems, Despec Romania si Agis Computer, iar numarul de angajati ai filialei nationale este de sapte.

Epson Europe B.V., cu sediul in Amsterdam, este centrul zonal al grupului pentru Europa, Estul Mijlociu, Rusia si Africa. Cu o forta de munca alcatuita din 2.400 angajati, vanzarile Epson Europa in anul fiscal 2007 au fost de 1.854 milioane euro.