MySpace Music este menit sa isi atraga utilizatorii oferind o combinatie de muzica gratuita nelimitata, cataloage muzicale cuprinzatoare, bilete la concerte si diverse produse.

Lansarea noului serviciu a fost marcata de speculatii cu privire la data debutului si la continuarea cautarii unui director executiv.

Cea mai mare provocare pentru noua companie mixta a fost semnarea unui acord cu cea de-a patra casa de discuri din lume, EMI Music, care s-a prelungit pana la cateva ore inainte de anuntarea lansarii serviciului, conform Reuters.

MySpace Music a semnat acorduri de licenta cu The Orchard, un mare distribuitor de muzica independenta de la sute de case de productie mici si cu Sony/ATV, o firma cu capital mixt detinuta de Sony Corp si vedeta pop Michael Jackson.

Citeste si:

In aprilie, MySpace a confirmat ca a acceptat formarea unei companii mixte alaturi de Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment si Warner Music Group. Marile companii au convenit sa preia mici participatii in cadrul noii afaceri, intr-un raport ce reflecta, probabil, cotele de piata detinute. Acest lucru inseasma ca Universal urmeaza sa aiba cea mai mare participatie, iar EMI cea mai mica.

Casele de discuri, ce se confrunta cu diminuarea vanzarilor, sunt dornice sa beneficieze de veniturile diversificate ale MySpace Music, ce obtine bani din publicitatea online, din descarcarea de muzica prin intermediul Amazon.com, a tonurilor de apel si, in cele din urma, din vanzarea de marfuri si de bilete la concerte.

Industria muzicala a devenit frustrata de dominanta grupului Apple in industrie, atat prin serviciul iTunes cat si prin popularul player iPod.

Directorii din industria muzicala au spus ca refuzul iTunes de a aplica preturi variabile in loc de a impune un pret de 99 de centi pentru fiecare cantec sau de a vinde toate albumele ca melodii individuale, le-a afectat vanzarile, informeaza NewsIn.