"Tarifele de interconectare de pe piata internationala a telefoniei nu sunt reglementate, iar preturile depind foarte mult de politica globala, fiind un fel de bursa. Toti operatorii cauta cele mai bune preturi de interconecatre, dar si o calitate sporita", a declarat Stefanos Theocharopoulos (foto).

Prin prisma faptului ca stabilirea tarifelor sunt precum preturile din piata de capital, lui Theocharopoulos ii este greu sa afirme daca este profitabil sau nu sa ofere minute internationale in abonamentele din oferta.

Operatorul a transformat recent minutele nationale incluse in abonamete, cat si minutele oferite utilizatorii prepay in minute ce pot fi folosite pentru apeluri internationale catre operatorii de telefonie fixa din Uniunea Europeana si catre operatorii mobili si de telefonie fixa din Statele Unite si Canada.

Potrivit sefului Cosmote Romania, principalele prioritati pentru anul viitor sunt dezvoltarea serviiciilor wap si atragerea de noi clienti corporate."Crestem intr-un ritm asemanator cu ceilalti jucatori, iar ascensiunea pe acest segment este destul de mare. Anul viitor ne vom concentra pe atragerea unui numar mare de clienti prin dezvoltarea de noi servicii si pe dezvoltarea serviciilor de date de tip WAP", a mai declarat Theocharopoulos.

Pana la sfarsitul anului, compania va lansa un produs comun alaturi de Romtelecom, iar incepand cu primul trimestru al anului viitor clientii Cosmote isi vor putea plati factura online.

Citeste si:

In T2, compania a inregistrat venituri de 63,6 mil. euro, in crestere cu 75,4% fata de anul precedent.Veniturile post-paid au crescut cu 119%, in timp ce pre-paid au crescut cu 71% vizavi de aceeasi perioada a anului trecut.

Cosmote Romania a raportat un profit operational inainte de depreciere si amortizare in valoare de cinci milioane de euro in al doilea trimestru al 2008.

In timpul celui de-al doilea trimestru al 2008, Cosmote Romania a avut peste 404.000 de noi abonati, din care 50.000 post-paid, ridicand numarul de clienti la 4,6 milioane, din care 17% post-paid.

Orange, Vodafone, si Telemobil (Zapp) sunt competitorii Cosmote pe piata locala de telefonie mobila.

Piata romaneasca de telecomunicatii ar putea ajunge anul acesta la o valoare de peste 5 miliarde de euro, in crestere cu 10% fata de anul trecut, cand piata a ajuns la 4,61 miliarde de euro.