Astfel, Bose a apelat la MeettheBoss, o retea sociala online pentru executivi ai serviciilor financiare. El a inceput in septembrie, printr-o introducere oportuna intr-un forum care sa ajute bancherii agitati sa se conecteze cu semenii lor.

“Clientii au jucat Ping-pong cu banca noastra si a fost un loc bun pentru a avea unde sa discutam ce se va intampla”, a declarat Bose, referindu-se la situatia lui Wanchovia, care era foarte aproape de faliment in septembire, care a cerut guvernului american sa ceara o finantare din partea Citigroup.

MeettheBoss “a fost un loc “ferit” de dezordinea din piete si ne puteam gandi si discuta stirile, incercand sa privim spre viitor”, a declarat Bose.

In plus, pentru facilitarea discutiilor de grup, MeettheBoss permite membrilor sa vorbeasca prin video-conferinta si prin mesagerie instant. Interviurile cu liderii industriilor au fost prezentate pe site si au atras 25.000 de membri activi.

MeettheBoss nu este singura retea sociala din aceasta nisa care a beneficiat de pe urma framantarilor despre criza financiara si despre ulteriorul declin economic.

La LinkedIn, rata de crestere a abonatilor s-a dublat de la inceputul lunii august, iar compania adauga un nou utilizator la fiecare secunda sau mai mult de doua milioane pe luna. Numarul utilizatorilor care lucreaza in industria serviciilor financiare a crescut cu 50% in ultimele doua luni, in timp ce acesta s-a dublat in bancile de investitii, a declarat Cristina Hoole, directorul unei companii de marketing din Europa.

“Utilizarea la momentul actual este facuta imediat de oameni care isi pierd sau nu sunt siguri de job-ul lor si asteapta sa stabileasca conexiuni de afaceri pentru oportunitati ale locurilor de munca”, a declarat Rebecca Jennings, analist principal la Forrester Research. “Cred ca este probabil ca aceasta sa continue, in mod special dupa ce oamenii realizeaza utilitatea pe termen lung ale acestor conexiuni. Aceste servicii inca au o gramada de potential in termenii de utilizare”.

LinkedIn are 30 de milioane de utilizatori in intreaga lume si a adaugat site-ul spaniol cu cateva luni in urma, iar alte site-uri in diferite limbi vor deveni online inainte de sfarsitul anului.

Citeste si:

“Credem ca sunt 300 de milioane de profesionisti in intreaga lume, iar scopul pe care dorim sa il atingem este sa avem inscrisi jumatate dintre acestia, deci avem cale lunga de strabatut”, a declarat Hoole.

In timp ce LinkedIn este considerata, ca numar de utilizatori, codasa principalelor site-uri de retele sociale MySpace si Facebook, aceasta a gasit modalitati pentru a atinge venituri substantiale din retelele sociale, ceea ce se poate dovedi inefabil pentru multe dintre aceste tipuri de servicii.

LinkedIn, al carui consiliu de actionari include si fondatorul, Reid Hoffman, firme de capital de risc si alti investitori, a fost profitabila pentru mai mult de doi ani fata de multe firme de retele sociale. Hoole a declarat ca firma a fost pe cale sa atinga tinta de venituri pe intreg anul cuprinsa intre 75 milioane dolari la 100 milioane dolari. In octombrie, compania a inregistrat finantari de 22,7 milioane dolari de la noi investitori precum Goldman Sachs, McGraw-Hill si SAP.

LinkedIn genereaza venituri din vanzarea de servicii premium, din publicitate si postarea de job-uri, precum si de la functia Recruiter, care permite corporatiilor sa caute posibili angajati.

“Este probabil ca aceste tipuri de site-uri sa-si produca veniturile din servicii si aplicatii diferite de publicitate, desi reclamele vor fi in continuare o sursa principala de venituri”, a declarat Jennings. “Ei vor trebui sa dezvolte aplicatii in folosul afacerilor din care vor putea extrage taxe, aplicatii care sa ajute utilizatorii in viata de zi cu zi a acestora, cum ar fi facilitarea intalnirilor de afaceri dintre membri, impartirea documentelor stocate, servicii pentru companii, cum ar fi retele interne, servicii mobile extinse”.

MeettheBoss foloseste un mijloc de atragere diferit, vizand o audienta de nisa mai mica decat milioane de utilizatori. Doar executivii de top pot fi membri. Primii 20.000 de membri au fost invitati sa se alature, iar ceilalti aplicanti au fost selectati pe baza gradului de ocupatie a companiei, titlurilor si bugetului pe care in gestioneaza. Doua treimi dintre aplicanti au fost refuzati, iar lista membrilor va ramane la 50.000 pentru a garanta ca site-ul nu isi pierde exclusivitatea sau ca va deveni prea greu de manevrat, a declarat Spencer Green, fondatorul MeettheBoss.

MeettheBoss protejeaza identitatea membrilor. Green a declarat ca doar executivii de “c-level” (CEO, CIE etc.) de la ABN Amro, Barclays, J.P. Morgan Chase, Goldman Sachs, Wachovia si alte companii importante de servicii financiare au acces la retea. Site-ul, care este doar in engleza, elimina companiile de vanzari, firmele de recrutare, consultantii si jurnalistii care folosesc in mod activ retele sociale ca LinkedIn si Facebook.