Google este bine cunoscut pentru cautarea gratuita oferita utilizatorilor si care este suportata de venitul din publicitate, astfel compania dezvoltand mai multe servicii care sa produca venituri de licentiere a tehnologiei de cautare sau servicii catre clienti.

Proprietarii care folosesc serviciul Google Site Search vor putea sa includa noi pagini web, astfel incat la fiecare cuvant cautat sa apara cele mai recente informatii, datorita unei noi caracteristici de indexare la cerere.

Pana acum un sistem automat al Google Site Search taia si indexa paginile web ale clientului doar uneori, insa aceasta nu oferea garantia ca a fost actualizata, noua caracteristica de indexare la cerere ofera controlul celui care detine site-ul.

Site Search este un serviciu Google platit, in care proprietarii de site-uri il folosesc, iar vizitatorii pot cauta informatii pe pagina lor de Internet.

Google ofera licente pentru serviciu proprietarilor de site-uri la un pret incepand de la 100 dolari pe an pentru un site mic si poate costa cateva mii de dolari pentru site-urile mari care detin mii de pagini. Executivii Google au declarat ca nu vor face reduceri pentru proprietarii de site-uri importante care detin peste 300.000 de pagini.

Citeste si:

Pentru site-urile mici, Google va licentia serviciul gratuit daca cererea pentru reclama este inclusa in rezultat.

De asemenea, Google Site Search este gazduit in reteaua de computere Google si nu cere clientilor sa instaleze si sa pastreze echipamentul de cautare propriu. Google vizeaza sa imbunatateasca calitatea de cautare a site-urilor individuale care contin informatii importante, dar care de obicei sunt dezordonate si inaccesibile.

Site Search este o alternativa pentru Google Search Appliance, prin care Google ofera site-urilor dorinta de a mentine propriile motoare de cautare in centrul de date al acestora.

Google mareste in continuare volumul veniturilor sale prin intermediul pietei de cautari si publicitate, dar a extins serviciul sau de cautare pentru companiile mici si mijlocii, precum si pentru intreprinderile mari.

Precum pachetul Office de la Microsoft, si serviciile de cautare au un pachet de soft-uri numit Google Apps. Pachetul contine documente, calendar si aplicatii pentru prezentare. Versiunea pentru utilizatori este gratuita, insa companiile trebuie sa plateasca o taxa pentru serviciile profesioniste.