Arobs Transilvania, dezvoltator de software pentru aplicatii mobile si distribuitor de echipamente GPS, isi mentine obiectivul financiar pentru acest an si vizeaza afaceri cuprinse intre 7 si 8 milioane euro, la o crestere fata de anul anterior cu 30%, iar pentru 2009 are in plan atingerea unei cifre de pana la 10 milioane euro.
Cifra de afaceri vizata de companie nu include si obiectivul pentru Televoice, companie care a fost preluata de Arobs de la Liviu Nistoran, presedintele ANC.

“Pe segmentul GPS-urilor, Arobs estimeaza pentru acest an o crestere mai mica fata de cea inregistrata anul trecut pana la o cifra care se apropie de 5 milioane euro si prognozeaza o cota de piata cuprinsa intre 20 si 25%”, a declarat, pentru Wall-Street, Voicu Oprean, director general Arobs.

Pentru 2009, compania nu se poate pronunta inca asupra cotei de piata pe care o va detine, intrucat preluarea Televoice Grup va produce cu siguranta modificari la acest nivel.

Oprean estimeaza la 2 milioane euro veniturile companiei obtinute din servicii de outsourcing, adica aproximativ 20-30% din afacerile totale ale Arobs.

Arobs lucreaza mai mult cu firme straine pe zona de outsouring, clientii provenind, in mare parte din Tarile Nordice, dar si din Germania, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii si Elvetia. “Piata romaneasca este inca sceptica la externalizarea serviciilor”, adauga Oprean.

Compania are, in prezent, 171 de angajati, iar pana la sfarsitul lui 2008 vrea sa ajunga la 180 de salariati, fara a lua in calcul cei 15 angajati Televoice Grup.

“Pana la finele lui 2009, este posibil sa crestem si mai mult numarul angajatilor, la 200”, sustine acesta.

Avansul numarului angajatilor s-ar putea explica si ca urmare a faptului ca Arobs va mai deschide, la inceputul anului urmator, inca un sediu, de aceasta data la Timisoara. Astfel, prin prezenta pe pietele din Bucuresti, Cluj Napoca, Iasi si Timisoara, compania va acoperi cele mai importante orase ale tarii.

Totodata, Arobs vrea sa-si largeasca si numarul de clienti, in concordanta cu serviciile dezvoltate. In 2009, numarul clientilor ar putea creste cu 20%. “In a doua jumatate a acestui an am observat o crestere a numarului de clienti ca urmare a crizei economice. Din dorinta de a-si reduce costurile, acestia au apelat la serviciile de externalizare furnizate de noi”, explica Oprean.

Oprean: Romania se antreneaza la concurenta cu India pe outsourcing

Romania se antreneaza la concurenta cu India, considera Oprean. La nivel de outsourcing, pe piata din Romania se vede o specializare a serviciilor, totusi, aceasta nu se poate compara cu SUA, care, dupa cum arata un studiu Gartner, va fi detronata pana in 2011 de catre organizatiile specializate pe acest segment de pe piata emergenta din India.

India bate SUA la outsourcing pana in 2011


Directorul Arobs aproba faptul ca pretul mediu pe ora situeaza Romania in avantaj fata de celelalte tari din Europa de Est si justifica statutul de destinatie favorita in zona pentru outsourcing, numai in conditiile in care ne comparam cu alte state, cum sunt, de exemplu, Bulgaria sau Ungaria. “Ca si numar de resurse si ca nivel de educatie, Romania este pe primul loc in regiune la servicii de outsourcing. Daca ne comparam numai cu Bulgaria, numarul de persoane angrenate in IT la noi este chiar mai mare decat cel din alte regiuni”, este de parere acesta.

Cat economiseste o companie prin serviciile de outsourcing? Aceasta este probabil una din intrebarile pe care fiecare companie si-o adreseaza inainte sa apeleze la astfel de servicii. De castigat, este evident faptul ca orice companie care isi externalizeaza serviciile are de castigat.

“Avand in vedere costul personalului pe care il platesc in tara de origine a companiei, clientii nostri isi pot reduce costurile la jumatate prin externalizarea serviciilor. De exemplu, ce faci cu cinci persoane in respectiva tara poti sa faci cu zece persoane plus un coordonator in Romania”, spune seful companiei.

Preturile pentru serviciile de outsourcing in Romania sunt mai mici, in ciuda faptului ca aici oamenii sunt bine pregatiti, iar serviciile de buna calitate. In opinia lui Oprean, pretul este dictat de cerere si oferta, iar la noi acestea au inceput sa aiba o tendinta de crestere la serviciile de outsourcing.

Focusul este, insa, in acest moment, pe solutii dedicate. Piata de outsourcing are nevoie de externalizare si specializare, a spus seful Arobs.

Externalizarile serviciilor IT, folosite in proportie de 30% de companiile romanesti

Ca si planuri de viitor, acesta isi propune ca, spre deosebire de alte companii care asteapta sa fie cumparate de investitori straini, din contra, Arobs sa cumpere in afara Romaniei. “Am primit oferte, am avut discutii, insa ne-am dori sa crestem mai departe compania, pe resursele pe care le avem. Mi-as dori sa nu fim numai firme achizitionate de companii din afara tarii noastre”, a concluzionat Oprean.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri