Compania nipona Sony, al doilea producator mondial de electronice, a anuntat ca va disponibiliza 16.000 de angajati, va reduce investitiile si va inchide anumite afaceri pentru a economisi 1,1 miliarde dolari anual, in contextul scaderii cererii pe piata de profil, potrivit Reuters.
Reducerea de personal anuntata de Sony este cea mai mare, in cadrul companiilor asiatice, in contextul actualei crize financiare globale. Sony va disponibiliza 8.000 de angajati permanenti, sau aproximativ 4% din totalul fortei de munca, precum si un numar egal de angajati temporari.

"Cifra este mare, dar reducerile de personal nu sunt indeajuns. Sony nu are o divizie de baza care genereaza un profit stabil", a declarat un analist.

De asemenea, Panasonic, cel mai mare producator de electronice din lume, revizuia in scadere, la sfarsitul lunii noiembrie, tintele de profit pentru anul financiar ce se va incheia in 31 martie 2009. Oficialii companiei au redus cu 90% estimarile privind profitul, la 30 miliarde yeni (315 milioane dolari), potrivit NewsIn.

Sony a semnalat in octombrie nevoia unei restructurari, cand a redus la jumatate obiectivele de profit pe 2008, punand acest lucru pe seama scaderii cererii pentru camere digitale si aprecierii yenului.

"Perspectiva asupra economiei globale pentru anul viitor sugereaza ca situatia financiara a companiei se va inrautati in 2009, iar Sony nu poate spera la o revenire fara implementarea acestor masuri pentru restructurare", a declarat un analist.

La sfarsitul lunii octombrie, compania a afisat o scadere cu 72% a profitului net in al doilea trimestru, din cauza aprecierii semnificative a yenului, ce a afectat vanzarile de aparate foto digitale.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri