Preturile pentru televizoarele plate si monitoarele de PC de acest tip au scazut drastic dupa ce cererea din Europa si Statele Unite a scazut dramatic ca rezultat al crizei financiare.

Producatorii si-au retras planurile de extindere si au lasat o parte din fabricile lor inactive din cauza cererii scazute in a doua jumatate a acestui an.

Kuen Yao Lee, presedinte al companiei AU Optronics, al doilea producator de ecrane plate dupa Samsung si LG, a declarat ca “actuala criza indica faptul ca industria nu se poate astepta la o crestere asemanatoare cu cea din anii anteriori”.

“Este deja evident ca actuala criza financiara s-a extins catre utilizatorii casnici, iar acest lucru o face diferita de cele din trecut”, a declarat Lee.

AU Optronic a anuntat in aceasta saptamana ca vanzarile au scazut cu o treime in decurs de o luna, din octombrie pana in noiembrie.

Companiile AU Optronics si rivalul sau taiwanez, Chi Mei Optoelectronics, au anuntat ca veniturile de luna trecuta au fost in scadere cu aproximativ 65% fata de aceeasi perioada anului trecut.

Executivii si analistii din industrie se asteapta ca vanzarile globale de monitoare plate sa scada in urmatorul an pentru prima data de la inventarea acestora, iar liderii din industrie sustin ca posibilul declin de anul viitor este fara precedent.

Cu toate ca producatorii de ecrane plate au indurat vremuri grele anterior, in special cand a avut loc bula tehnologica din 2001, totusi volumele au continuat sa creasca. Frank Wang, analist la Morgan Stanley, a declarat ca “industria se confrunta cu cea mai grea situatie din piata de pana acum”.

In urmatorul an, vanzarile globale de ecrane plate pentru PC-uri este de asteptat sa scada cu 3%, la 160,6 milioane, potrivit WitaView.

Televizoarele cu ecran plat continua sa ramana singurul segment important din piata de LCD si au condus la recenta crestere.

Insa cu cererea aflata in “cadere libera”, preturile au scazut brusc. Un ecran cu o diagonala de 32 inci costa acum aproape jumatate din pretul de acum un an, potrivit companiei de cercetare WitsWiew.
Este foarte diferit fata de acum un an, cand puteam spune ca facem un profit bun din toate marimile de ecrane”, a declarat Lee.

Lee a mai declarat ca AU Optronics a inceput sa dezvolte noi competente si noi structuri de management pentru a stopa aceasta problema”.

Citeste si:

Aceasta include control solid asupra transferului de bani prin reducerea stocurilor, precum si reducerea ratei de utilizare a fabricilor. “Acum trebuie sa reducem in aceeasi masura productia, capacitatea si extinderea”, a mai adaugat acesta. Cu aceste schimbari, AU Optronics ar putea avea destui bani pentru a supravietui in urmatorii ani”.

Lee a declarat ca ramane increzator intr-o revenire a cresterii pentru ecranele LCD si ca actuala situatie a fabricilor inactive nu va deveni un fapt obisnuit pentru industrie.

El a citat faptul ca sunt inca 2 miliarde de televizioare cu tub catodic in intreaga lume care urmeaza sa fie inlocuite de televizoarele cu ecran plat.

Multe dintre acestea sunt in piete emergente unde sunt branduri locale sau nou stabilite pentru a concura cu rivalii importanti ai AU Optronics, Samsung si LG. Lee a declarat ca firma sa se va concentra pe furnizarea de ecrane catre acesti jucatori in viitor.

Compania lui Lee a notat primele semne de ingrijorare in luna iunie cand companiile producatoare de monitoare si televizoare au redus estimarile dupa un colaps resimtit in cerere.

“Nimeni nu vrea sa cheltuiasca bani in aceasta perioada”, a adaugat Lee.

Lee a declarat ca in urma cu 12 ani, cand a intrat in industrie, a avut loc o explozie a vanzarilor, singura problema fiind cauzata de dificultatile de furnizare”, a declarat acesta referindu-se la faptul ca firma sa nu mai facea fata cererii.

“Dar de data aceasta, problema are loc tot de partea cererii care este foarte mica din cauza crizei financiare globale”, a adaugat acesta.

Fabricile sale, care in urma cu sase luni erau la productie maxima, functioneaza acum la o capacitate de 60%.

“Dar de data aceasta, problema are loc tot de partea cererii, care este foarte mica din cauza crizei financiare globale”.

Scaderea preturilor pentru ecranele mici ar putea indemna, de asemenea, consumatori spre noi achizitii, a declarat Kuen Yao Lee.