Astfel, daca in 2008 aceasta piata a atins un volum de 53,1 milioane euro, in 2009 se asteapta ca achizitiile online cu plata prin card sa ajunga la 70 milioane euro, iar numarul tranzactiilor sa creasca de la 652.000 la aproximativ 860.000.

Pe parcursul anului trecut, piata online a continuat sa se dezvolte, sistemul ePayment atragand 270 de comercianti noi.

In primul trimestru al lui 2009, volumul de plati online estimat de Gecad este de 14 milioane euro, cu 21% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand acesta a fost de 11,6 milioane.

In ceea ce priveste numarul tranzactiilor, integratorul de solutii in comertul electronic se asteapta ca, per total, in perioada ianuarie – martie 2009, sa se ajunga la 177.000. Numarul tranzactiilor preconizate este valabil pentru toate magazinele, nu doar cele care lucreaza cu ePayment.

Dupa cum declara Carmen Sebe, in 2008, companii si institutii precum Vodafone, ID Sarrieri, Say Shops, World Vision, Primaria Timisoara sau Hostway Romania au decis sa abordeze Internetul ca si canal de vanzare/colectare si au operat investitii pentru a-si imbunatati si consolida pozitia pe acest segment.

La nivelul anului 2009, aceasta spune ca este foarte probabil ca mai multe institutii publice sa opteze pentru mediul online in aceasta privinta.

“Exista o cerere in crestere permanenta din partea cetatenilor pentru a-si achita diversele datorii online, nu doar in Bucuresti, ci in toata tara. Dorim, de asemenea, intrarea unor operatori importanti din zona utilitatilor in acest mediu”, lucru care ar aduce o crestere semnificativa a pietei, in ciuda contextului economic, afirma Sebe.

In plus, in acest an, ca si in 2008, nu se vor inregistra modificari substantiale la nivelul produselor comercializate, care se afla in topul vanzarilor.

Citeste si:

Telecomul, care a ocupat primul loc in 2008, cu o pondere de 35%, turismul si transporturile (in special biletele de avion), care au avut 26% si e-tail-ul (cu 18%) vor continua sa ocupe primele trei pozitii.

In ceea ce priveste produsele comercializate, topul vanzarilor a ramas relativ neschimbat in 2008 fata de 2007 produsele telecom ocupand primul loc, cu o pondere de 35%, urmat de turism si transporturi, cu 26%, si e-tail cu 18%.

“Ne asteptam ca vanzarile pentru produsele mai scumpe sa stagneze sau chiar sa scada, ceea ce ar putea duce la o crestere incetinita pentru anumite categorii din e-tail. Un segment cu potential bun, chiar si in aceasta perioada, este cel al serviciilor”, mentioneaza sefa Gecad.

In perioada sarbatorilor de iarna din 2008, vanzarile au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jumatate a anului trecut ritmul de crestere a incetinit usor fata de primele luni, motiv pentru care perioada sarbatorilor de iarna nu a reusit sa atraga cele mai multe vanzari, explica Marin Mitroi, Director General RomCard.

Sebe nu se asteapta ca vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna din 2009 sa scada sub nivelul celor de anul trecut. Acestea vor creste, considera ea, insa prognoze exacte nu pot fi facute decat dupa ce vom vedea cum evolueaza piata in primele noua luni ale anului.

Spre comparatie, in primele noua luni ale anului trecut, volumul platilor online a fost de 39,5 milioane euro, iar ultimul trimestru a fost mai slab decat al treilea.

Fata de 2007, insa, cand cele mai mari vanzari au fost inregistrate in ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului 2008 a fost trimestrul al doilea – in perioada aprilie-iunie s-a inregistrat un volum total de 14 milioane euro.

Gecad ePayment este integrator de solutii pentru comert electronic, lider pe piata romaneasca de sisteme de plati online. Compania dezvolta si detine in prezent trei solutii proprietare – ePayment, Avangate si ARMS. ePayment este dedicata exclusiv pietei interne, tuturor persoanelor juridice care au o afacere comerciala online.