Nokia Oyj, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a anuntat joi ca profitul din al patrulea trimestru a scazut mai mult decat estimau analistii, in contextul in care clientii ezita sa isi mai schimbe telefoanele mobile ca urmare a crizei economice mondiale, relateaza Bloomberg.
Profitul net a scazut cu 69% in al patrulea trimestru, la 576 milioane euro, comparativ cu 1,84 miliarde euro ce reprezinta profitul net obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania finlandeza intr-un comunicat. Veniturile au scazut cu 20%, la 12,7 miliarde euro. Analistii estimau un profit de 975 milioane euro si vanzari de 13,1 miliarde euro.

Nokia a vandut in trimestrul al patrulea cu 15% mai putine telefoane decat in perioada echivalenta din 2007 si a revizuit in scadere, pentru a treia oara din trimestrul anterior, estimarile pentru vanzari. Anterior, reprezentantii companiei anticipasera o diminuare a vanzarilor cu 5%, potrivit NewsIn.

Nokia intentioneaza sa faca economii, prin reduceri de costuri si micsorarea dividendului, in conditiile in care criza economica mondiala ii face pe oameni mai putin dornici sa isi schimbe telefoanele mobile
.
"In ultimele saptamani, mediul macroeconomic s-a deteriorat rapid, increderea consumatorilor a scazut si mai mult, iar volatilitatea valutara fara precedent si inasprirea creditarii continua sa aiba impact asupra industriei comunicatiilor", a declarat directorul executiv al Nokia, Olli-Pekka Kallasvuo.

"Luam masuri, ca sa diminuam costurile si sa ne pastram o structura solida de capital", a adaugat seful Nokia.

Compania finalendeza este prezenta si pe piata romaneasca, unde detine o fabrica la Jucu, in apropiere de Cluj-Napoca.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri