Update: “Google a evoluat bine in ultimul trimestru, in ciuda unui mediu economic ostil. A existat o cerere in crestere pentru serviciile de cautare, veniturile au inregistrat o crestere pe vertical, si am reusit sa eficientizam costurile. Nu putem estima cat va ma dura aceasta perioada de instabilitate economica, dar ne concentram atentia asupra planurile pe termen lung. In acest sens, vom continua sa investim in motorul nostru de cautare, in afacerile din publicitate, respectiv in zone cu o crestere strategica precum display si mobile advertising”, a declarat Eric Schmidt, directorul executiv al companiei.

Cu toate ca a depasit estimarile analistilor, gigantul Google a afisat o scadere a profitului trimestrial de 68% comparativ cu aceeasi perioada din 2007. Explicatia oferita de oficialii Google – contextul economic dificil a incetinit dezvoltarea segmentului de publicitate online, informeaza International Herald Tribune.

Profitul net a fost de 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/actiune, in comparatie cu cele 1,2 miliarde de dolari, sau 3,79 dolari/actiune, cifre obtinute in 2007. Au inclus in buget cheltuieli aditionale de 1,09 miliarde dolari pentru a acoperi valoarea in scadere a investitiilor facute de Google in Clearwires si AOL, divizia de Internet a Time Warner.

Eliminand anumite costuri, profitul a fost de 5,10 dolari/actiune, peste estimarile analistilor, de 4,96 dolari/actiune.
Ca urmare a anuntului actiunile companiei au crescut cu 3% spre sfarsitul sedintei de tranzactionare de joi, 22 ianuarie.

Per total, veniturile au raportat o crestere de 18%, la 5,70 miliarde de dolari, fata de cele 4,83 miliarde inregistrate anul trecut. Excluzand anumite elemente unice, vanzarile au crescut la 4,22 miliarde dolari, peste estimarile analistilor, de 4,12 miliarde dolari.

Oficialii Google au anuntat de asemenea ca vor oferi angajatilor posibilitatea de a achizitiona actiuni preferentiale, decizie luata pe fondul scaderii dramatice a detinerilor acestora, din ultimele luni.

Citeste si:

Compania a continuat procesul de recrutare si in ultimul trimestru, ritmul de angajare incetinind insa semnificativ. Forta de munca a Google a crescut cu 99 de angajati, situandu-se la finalul anului la 20.222 de oameni.

Aceste rezultate demonteaza ingrijorarea investitorilor in legatura cu reducerea perspectivelor de crestere ale companiei ca urmare a recesiunii. Temerile au fost amplificate de studiile recente care aratau o scadere a bugetelor alocate de clienti pentru publicitatea prin motoarele de cautare si un trend negativ la nivelul industriei de search marketing.

In urma cu trei luni, Google parea sa sfideze actualul context economic si afisa o crestere solida de 31% a veniturilor, coroborata cu profituri mai mari, sustinute de o incetinire a ritmului de recrutare si de procesul de eficientizare a costurilor.

Eforturile de reducere a cheltuielilor s-au amplificat pe parcursul ultimelor trei luni, Google renuntand la cateva proiecte neproductive. Totodata, compania a anuntat ca nu va mai oferi angajatilor traditionalele cadouri de sarbatori. Ulterior, Google a decis sa disponibilizeze 100 de angajati ai departamentului de recrutare.

Google este cea mai importanta sursa pentru publicitatea online, insa rezultatele publicate nu reprezinta neaparat un barometru al “starii de sanatate” a industriei, sustine International Herald Tribune. Veniturile Google provin in principal din anunturi de dimensiuni reduse, care insotesc rezultatele afisate in urma cautarii. Aceste anunturi reprezinta cel mai rapid motor de crestere al publicitatii online. Intrucat clientii folosesc acest tip de promovare pentru a-i atrage pe utilizatori catre un site, si nu pentru a-si promova imaginea sau brand-urile, analistii considera ca acest tip de marketing va fi cel mai putin afectat de recesiune.

Gigantii Internetului care se axeaza mult mai mult pe display advertising, precum Yahoo, ar putea afisa rezultate mult mai slabe decat Google. Yahoo isi va anunta rezultatele financiare marti, 27 ianuarie.