Motorola se asteapta sa afiseze rezultate slabe in trimestrul al patrulea, dupa ce vanzarile la unitatea sa de telefoane mobile au scazut considerabil. Totusi, noua strategie ce presupune reduceri de costuri ii face pe analisti sa declare ca Motorola se afla in situatia de a nu avea destula mana de lucru pentru revenirea sa pe piata, scrie Wall Street Journal.
Compania a avertizat in luna ianuarie ca ar putea afisa pierderi pentru trimestru si a anuntat ca intentioneaza eliminarea a 4.000 de angajati, dupa ce vanzarile de Sarbatori au scazut cu mai mult de 50% fata de anul anterior.

Reducerile facute nu au evitat partile cruciale ale diviziei de telefoane mobile pentru planurile sale de revenire, in termenii de dezvoltare si piata regionala.

In toamna, co-directorul executiv Sanjay Jha, care a fost angajat pentru a resuscita unitatea de telefoane mobile, a lansat o restructurare care implica reducerea numarului de platforme software pe care le foloseste Motorola, axandu-se mai mult pe telefoane ce folosesc sisteme de operare precum Android de la Google si Windows Mobile de la Microsoft.

In prezent sunt semne ca Motorola a renuntat la parteneriatul cu Windows. Recentele reduceri de personal cuprind si o echipa formata din mai mult de 70 de angajati care lucrau la platforma Windows Mobile.

Analistul telecom Ittai Kidron de la Oppenheimer & Co a declarat ca intarzierile noii versiuni a platforma a Windows ar putea fi cauzate de Motorola, care a schimbat planul sau pe termen scurt.

Motorola a confirmat concedierile de la Windows Mobile, dar a adaugat ca nu au fost schimbari in strategie. “Vom continua sa sustinem Windows Mobile si vom avea telefoane lansate in acest an”, a declarat un purtator de cuvant. “Astazi, planurile noastre raman aceleasi: reconstructia si repozitionarea diviziei de telefoane mobile raman cele mai importante prioritati”.

De asemenea, planul de revenire al lui Jha presupune o axare in America si China, zone in care compania a cunoscut cea mai buna crestere, dupa ce a avut un declin in Europa, Orientul Mijlociu si o mare parte din Asia. Acum, Motorola a facut reduceri importante in personalul de marketing si vanzari din America Latina, potrivit unei persoane apropiate situatiei.

In America Latina, Motorola, care pentru mult timp a concurat cu Nokia pentru prima pozitie in piata, a avut mai multa incredere in distribuitori precum BrightStar pentru a intretine relatiile cu furnizorii. In timp ce cota de piata a Motorola a scazut, Research in Motion, care a lucrat cu BrightStar, a cunoscut in America Latina o triplare a vanzarilor, anul trecut.

Purtatorul de cuvant al Motorola a declarat ca America Latina ramane o prioritate pentru companie.
Ultimele concedieri din luna octombrie au cuprins 3.000 de angajati si cateva mii in lunile precedente. Compania avea aproximativ 66.000 de angajati la sfarsitul lui 2007.

In ultima runda de reduceri este inclus vice-presedintele diviziei de telefoane mobile Yvonne Verse, care a gestionat parteneriate strategice, dezvoltari de afaceri si proprietati intelectuale, si Tracey Koziol, care raspunde de dezvoltarea produselor, au declarat persoane apropiate situatiei. Cei doi executivi nu au fost gasiti pentru comentarii.

Motorola a refuzat sa comenteze despre specificul reducerilor de angajati, spunand “ca angajati din toate nivelurile de organizare vor fi afectati”.

In industria telefoanelor mobile, companiile, in general, raman profitabile, fie prin producerea unei game largi de produse, fie prin dezvoltarea de produse cu impact in piata, cum ar fi iPhone de la Apple. Fara un astfel de produs, decizia companiei de a micsora linia de produse, prin diminuarea fortei de munca, ar putea sa o lase in incurcatura.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri