Facebook face progrese in efortul sau de a integra reteaua sociala intr-o serie de telefoane mobile, inclusiv in cele produse de Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, scrie Wall Street Journal.
Facebook si Nokia discuta un parteneriat ce ar putea introduce parti ale retelei sociale in unele telefoane Nokia, au declarat persoane apropiate situatiei. Termenii financiari ai potentialei colaborari nu sunt cunoscuti si nu se stie nici cate terminale Nokia ar putea fi incluse in strategie.

Ca o alternativa, informatiile de contact stocate de Facebook ar putea fi integrate cu adresa de contacte ale telefonului: cand utilizatorii vor sa vizualizeze un contact, ei ar putea vedea daca prietenii lor de pe Facebook sunt logati, ar putea sa le trimita mesaje sau sa posteze comentarii pe pagina lor de profil.

Discutiile dintre cele doua companii se poarta de cateva luni si este neclar daca va fi incheiat vreun acord, au declarat persoanele. Nokia va decide daca vrea sa se alieze cu un jucator web stabilit sau sa construiasca o retea sociala din temelii, au declarat sursele intervievate de Wall Street Journal.

O alta problema pentru cele doua companii este la cat de multa informatie ar putea sa aiba acces Facebook. Nokia nu vrea ca serviciul care furnizeaza Facebook sa fie o cale care sa afiseze date despre utilizatorii de telefoane, cu ar fi adresa de Web sau mentalitatea de cumparare, a declarat o persoana apropiata situatiei.
Un purtator de cuvant al Facebook a declarat ca firma “este dedicata participarii si dezvoltarii de parteneriate cu operatorii de telefonie mobila sau producatorii de telefoane din intreaga lume”.

Facebook lucreaza cu Palm pentru a integra aspectele retelei sociale in noi sisteme de operare mobile care vor fi utilizate intr-un numar de terminale. Motorola si Facebook discuta, de asemenea, integrarea site-ului in viitoarele dispozitive, au mai declarat sursele.

Miscarea Facebook se resimte si asupra altor site-uri importante, cum ar fi MySpace si YouTube, care lucreaza cu producatori de telefoane mobile pentru a ajuta clientii sa accese mai usor site-urile de pe telefonul mobil. MySpace lucreaza cu Danger pentru a integra in T-Mobile Sidekick si la fel ca Facebook a construit aplicatii software pentru BlackBerry si iPhone.

John Faith, general manager la MySpace Mobile, a declarat ca firma continua sa lucreze cu producatorii de telefoane mobile pentru a integra serviciul sau in cat mai multe telefoane.

Parteneriatele cu producatorii de hardware reprezinta o schimbare de la momentul cand companiile de Internet se focusau in principal pe cultivarea tranzactiilor din piata cu furnizorii de wireless. Dupa ce browser-ele Web s-au imbunatatit, a devenit mai usor pentru consumatori sa acceseze serviciile online de pe telefoanele mobile, diminuand importanta unui suport al furnizorului din piata.

Ca majoritatea companiilor de soft-uri mobile din industrie, Facebook inca nu a gasit o modalitate de a genera venituri importante din serviciile mobile, care include caracteristici de mesagerie text, un soft care poate fi descarcat de pe Internet. Numarul utilizatorilor care acceseaza acest site de pe telefonul mobil este in crestere.
MySpace, care a fost cea mai mare retea sociala din Statele Unite, este depasita de Facebook ca numar de vizitatori cu acces la Internet mobil. In decembrie, Facebook a avut sapte milioane de utilizatori mobili in Statele Unite, comparativ cu MySpace, care a avut 5,7 milioane de utilizatori, potrivit Nielsen.

Este de asteptat ca Nokia si Facebook sa faca un anunt la conferinta de telefonie mobila de la Barcelona, dar este de asteptat sa nu se fi incheiat discutiile despre un posibil parteneriat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri