In plus, trei din patru persoane chestionate au declarat ca nu s-au gandit niciodata la posibilitatea de a recicla terminalele mobile pe care nu le mai folosesc, iar aproape jumatate din cei care au participat la studiu sustin ca nici macar nu stiau ca pot face acest lucru.

''Daca fiecare din cele 3 miliarde de persoane care poseda un telefon mobil ar aduce pentru reciclare cel putin un echipament pe care nu-l mai folosesc, am putea salva 240.000 tone de materie prima si am putea reduce emisiile de gaze cu efect de sera din acelasi punct de vedere din care am scoate din circulatie 4 milioane de masini'', afirma Markus Terho, director of environmental affairs Nokia.

Cercetarea efectuata arata ca, in ciuda faptului ca oamenii au avut, in medie, cinci telefoane mobile, foarte putini dintre acestia - 3% - le-au si reciclat. De asemenea, studiul demonstreaza ca 44% din respondenti pastreaza telefoanele vechi in locuintele persoanele, chiar daca nu le mai utilizeaza, in timp ce un sfert din ei le ofera altor persoane, din cercul de prieteni sau in randul familiei, iar 16% le vand pe pietele emergente.

La nivel global, 74% dintre utilizatorii de telefoane mobile spun ca nu s-au gandit la reciclarea device-urilor si, totodata, 72% cred ca acest procedeu ar face diferenta la nivelul mediului inconjurator.

Dupa cum arata studiul realizat, 80% din produsele mobile ale Nokia sunt reciclabile, iar materialele pretioase folosite la crearea acestora ar putea fi reutilizate pentru a produce diverse obiecte de bucatarie sau chiar instumente muzicale, cum este si cazul saxofonului.

Studiul a fost realizat in 13 tari – Finlanda, Germania, Italia, Rusia, Suedia, Marea Britanie, Emiratele Arabe, Statele Unite ale Americii, Nigeria, India, China, Indonezia si Brazilia – pe un esantion de 6.500 de persoane.

Nokia produce o gama larga de dispozitive mobile, echipate cu servicii si aplicatii software, care ofera acces la experiente mobile diverse: muzica, servicii de navigatie, vizualizare de continut video, vizionare TV, utilizare de jocuri si imagini, posibilitatea de a lucra in afara biroului si multe altele. Extinderea si imbogatirea ofertei de servicii de Internet dedicate utilizatorilor, precum si a ofertei de solutii si aplicatii software pentru companii reprezinta factori cheie in cadrul strategiei Nokia. De asemenea, portofoliul Nokia include echipamente, solutii si servicii pentru retelele de comunicatii prin intermediul Nokia Siemens Networks.