Prin aceasta mutare, compania incearca sa concureze pe piata laptop-urilor ultra-portabile condusa de MacBook Air de la Apple.

Notebook-ul are un aspect lucios datorita carcasei de aluminiu cu o grosime de 0,65 inci, un ecran de 13,4 inci si o memorie SSD de 128 gigabyte.

Adamo face parte din clasa de produse high-end a Dell si pretul de vanzare va fi de 1.999 dolari, iar pentru o alta configuratie pretul va fi de 2.699 dolari.

“Adamo este creat pentru a face o expunere a constructiei si pentru a surprinde consumatorii ca acesta este Dell”, a declarat executivul de marketing John New. “Acesta este dedicat consumatorilor care au un gust patrunzator si care sunt dispusi sa plateasca putin mai mult pentru acesta”, a adaugat John New.

Apple a reusit sa lanseze categoria de ultra-portabile anul trecut cu MacBook Air, care la o grosime de 0,76 inci, pana in prezent, era desemnat cel mai subtire laptop.

Adamo are o greutate de 1.800 de grame si este mai greu decat Air, care cantareste 1.360 grame si are un pret de pornire de 1,799 dolari.
Majoritatea producatorilor de PC-uri, printre care Lenovo, Hewlett Packard si Sony vand laptop-uri ultra-portabile.

Dell a incercat sa revigoreze brand-ul de consum cu ajutorul eforturilor de a diversifica baza de venituri. Consumatorii de business reprezinta aproximativ 80% din veniturile Dell, in timp ce PC-urile insumeaza o cota de aproape 60%.

Saptamana trecuta, Dell a lansat, la un pret de 799 dolari, Studio One 19, un PC touchscreen dedicat pentru uzul familiar. Studio One 19 va fi disponibil in Japonia, iar din primavara in mai multe tari din lume.

Actiunile Dell au scazut cu 13% de la inceputul lui 2009, in timp ce titlurile Apple au crescut cu 12%. Dell a depasit Hewlett-Packard, ale carui actiuni au scazut cu 20% de la inceputul anului.