Multi antreprenori pleaca de la premisa ca un magazin online nu necesita o investitie substantiala, iar profitul este obtinut usor, ceea ce reprezinta o conceptie gresita, in opinia lui Peter Barta (foto).

“Multi dintre acesti antreprenori gresesc in momentul in care au o asemenea abordare, deoarece nu este suficient sa ai o pagina web si gata ai rezolvat problema. Multi uita ca aceasta pagina trebuie si gasita in spatiul virtual in care a fost lansata, ca trebuie de la bun inceput sa aiba un sistem coerent al managementului stocurilor si multe alte aspecte pe care unii nu le iau in considerare sau nu le acorda suficienta atentie. Si mai trebuie ceva: rabdare, avand in vedere ca putine magazine online aduc profituri mari, unele chiar deloc, dar se mentin pe linia de plutire”, a declarat, pentru Wall-Street, Peter Barta.

In cazul antreprenorilor care activau deja in comertul traditional, deschiderea unui magazin online poate contribui la extinderea pietei, oferind totodata un acces facil la clienti.

“Dupa parerea mea totul pleaca de la planificare si de la strategia abordata. Majoritatea initiativelor esueaza din cauza lipsei unei strategii coerente sau a unei planificari. Asa ca toti cei care doresc sa se lanseze intr-un business, indiferent ca vorbim de cel online sau traditional, ar trebui sa inceapa cu o minima planificare strategica a business-ului”, spune Barta.

67% dintre romani au o atitudine pozitiva fata de comertul online

Pe de alta parte, un dezavantaj al deschiderii unei afaceri online l-ar putea reprezenta costurile mai mari, care apar in cazul in care nu exista o strategie bine gandita, daca exista tendinta de a internaliza toate procesele si functiile unui asemenea magazin, crede directorul executiv al FPP.

In ceea ce priveste “temerile” pe care un antreprenor le experimenteaza in legatura cu deschiderea unei afaceri online, Peter Barta considera ca depinde foarte mult de “pregatire si de modul in care fiecare intelege sa faca business online”.

“Pentru neinitiati, poate fi teama ca nu merge, ca nu vor fi suficienti clienti, ca nu vor putea genera trafic si asa mai departe”, afirma Barta.

Potrivit acestuia, piata online din Romania nu va inregistra o crestere accentuata in 2009, preconizand insa ca un numar mare de magazine online vor disparea sau vor fi preluate.

“Aceasta va reprezenta o oportunitate pentru cei care doresc sa se lanseze in business-ul online. Anul acesta, in acelasi timp, poate reprezenta o oportunitate, avand in vedere costurile mai mici pe care le are un magazin online comparativ cu unul traditional, cu mentiunea ca depinde foarte mult de modul in care este gandit business-ul. O crestere de 10% cred ca este destul de realista, daca vorbim de magazine noi deschise si nu de volumul tranzactiilor care se realizeaza”, declara Peter Barta.

In opinia reprezentantului FPP, in online-ul local va domina si in acest an piata de bunuri electrocasnice si IT.

“Nu cred ca am ajuns la un grad suficient de maturitate in care sa vorbim de o rafinare a serviciilor oferite de magazinele online. Sunt cateva initiative timide, dar majoritatea jucatorilor de pe piata, la fel si cei noi, prefera bunurile electronice si piata IT”, spune Barta.

Peter Barta va participa in calitate de speaker la prima editie a Digi Cafe – “Start-ups 2.0”, din 26 martie, eveniment organizat de F5, compania new media a grupului Realitatea-Catavencu.

Gemius: 67% dintre romani au o atitudine pozitiva fata comertul online

Gemius: 67% dintre romani au o atitudine pozitiva fata comertul online