Profitabilitatea aproape constanta este explicata de reprezentantii companiei prin scaderea costurilor programului de crestere a eficientei (care a inclus si o reducere a personalului de la 12.512 la sfarsitul lui decembrie 2007 la 10.344 la sfarsitul lui decembrie 2008) in valoare totala de 38 de milioane de euro.

Compania si-a consolidat anul trecut pozitia in piata prin tinerea sub control a ratei de deconectari la telefonia fixa si prin cresterea rapida a numarului de clienti pentru serviciile de internet broadband si de televiziune digitala prin satelit.

„Rezultatele pe care le-am avut in anul 2008 atat din punct de vedere al intaririi pozitiei Romtelecom intr-o piata foarte competitiva, cat si din punct de vedere al cresterii eficientei operationale reprezinta un fundament solid pentru a putea face fata provocarilor anului 2009 in noul context economic din Romania,” a declarat Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.

De la un numar total de abonamente pentru serviciile de telefonie fixa, broadband si TV de 3.785.000 la sfarsitul anului 2007 (dintre care 3.035.000 pentru telefonie fixa, 360.000 pentru Clicknet si 390.000 pentru Dolce), Romtelecom a inregistrat la sfarsitul anului 2008 un numar total de 4.271.739 abonamente (dintre care 2.978.739 pentru telefonie fixa, 650.000 pentru Clicknet si 643.000 pentru Dolce), respectiv cu 13% mai mult de la un an la altul.

Astfel, in vreme ce rata de deconectari a fost redusa de la 11% in 2007 la 2% in 2008, cresterea numarului de clienti Clicknet a fost de 81% si avansul Dolce de 65% in 2008 fata de 2007.