In postul de pe blog intitulat “200 Million Strong”, Zuckerberg a confirmat ca Facebook continua atragerea unui numar mare de utilizatori in ciuda indoielilor legate de reconstructia site-ului si intimitatea utilizatorilor, scrie BrandRepublic.

In ianuarie, Zuckerberg a anuntat ca Facebook a adunat 150 milioane de utilizatori, valoare ce a crescut la 175 milioane in februarie. Cifrele arata ca in 2009 mai mult de 500.000 de oameni s-au inscris pe Facebook in fiecare zi.

Datele releva ca mai mult de unul din patru oameni cu acces la Internet au vizitat Facebook in februarie.

In luna aprilie a anului trecut, Facebook a depasit MySpace ca numar de utilizatori. MySpace a inceput sa piarda din crestere, postand in februarie o scadere de 2% si o crestere mica in martie.

Totusi, in pofida succesului Facebook, intrebarile planeaza asupra abilitatii sale de a produce o sursa sustenabila de venituri deoarece odata cu cresterea numarului de utilizatori automat vor creste si costurilor operationale.

Intr-un recent raport financiar, Facebook se asteapta ca veniturile sa creasca cu 70% in 2009 si a anuntat ca isi propune sa fie pe profit si in 2010.

Facebook in general atrage venituri din publicitatea de tip display si, de asemenea, permite companiilor de cercetare sa foloseasca baza de date ca o sursa pentru colectarea de statistici demografice.

Recent, Facebook s-a despartit de directorul financiar Gideon Yu, iar analistii considera ca aceasta plecare poate fi un semn ca reteaua sociala se pregateste sa intre pe piata bursiera.

Reconstructia site-ului, care a nemultumit milioane de utilizatori Facebook, ar putea juca un rol important in atragerea de venituri din publicitate.

Luna trecuta, Facebook a refacut pagina de start pentru a semana cu site-ul rival Twitter, cu difuzarea cu regularitate a informatiilor despre prieteni, care a starnit entuziasm printre utilizatori.

In ciuda zvonurilor, reconstructia a ramas, si potrivit directorului operational al Facebook, Sheryl Sandberg, aceasta ofera o buna oportunitatea pentru companiile de publicitate.

Sandberg a declarat ca in medie un utilizator Facebook are 120 de prieteni, care pot fi impartiti in trei tipuri: mutuali, directi si activi.

Mai mult de jumatate dintre utilizatori se logheaza pe site de cel putin o data pe zi, iar cea mai mare crestere demografica este reprezentata de persoanele cu varste ce depasesc 35 de ani. Aproximativ 70% dintre utilizatorii Facebook sunt inafara Statelor Unite, in timp ce MySpace ramane cea mai mare retea sociala din aceasta tara.

Dupa ce MySpace isi pierde din stralucire, principalul competitor al Facebook ar putea fi Twitter. Reteaua are aproximativ sapte milioane de utilizatori, dar a atras multa atentie in media si printre specialistii din industria online.

Twitter, care a fost criticat pentru lipsa unui model de business, a atras mai multe companii de publicitate. In aceasta saptamana, un numar important de companii media, precum Virgin si Universal, au lansat campanii cu specific Twitter prin intermediul unui nou grup de consultanta, Twitter Partners.