LG, cel de-al treilea producator de telefoane mobile din lume, a anuntat ca marjele din sectorul telefoanelor mobile s-au mentinut la un nivel bun in trimestrul ce s-a incheiat in martie, in timp ce vanzarile de televizoare cu ecran LCD au crescut cu peste o treime fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform NewsIn.

Imbunatatirea imaginii marcii si competitivitatea ridicata, datorata deprecierii wonului, ajuta compania sud-coreeana sa isi extinda cota de piata in sectorul telefoniei mobile si al televizoarelor LCD, chiar si in contextul actualei crize.

"Rezultatele sunt mult mai bune decat ne asteptam, iar activitatea puternica din sectorul telefoanelor mobile, al aparaturii electrocasnice si al televizoarelor pare sa fi ajutat compania sa castige cota de piata in fata concurentelor in contextul unui mediu economic dificil", a declarat Chung Sung-Ho, analist in cadrul KB Investment & Securities.

"Deprecierea wonului a ajutat si la cresterea vanzarilor, iar LG ar putea continua sa inregistreze performante bune si in acest an", a adaugat Sung-Ho.

LG a anuntat ca se asteapta ca vanzarile totale din al doilea trimestru sa urce cu peste 10% fata de primul trimestru, sustinute de vanzarile de aparate de aer conditionat, o divizie cheie a grupului. LG a mai anuntat ca are ca obiectiv majorarea vanzarilor de telefoane mobile peste 10% in al doilea trimestru, fata de primele trei luni ale anului.

LG, al treilea producator de telefoane mobile dupa Nokia si Samsung Electronics, a vandut 22,6 milioane aparate in primul trimestru, in scadere fata de 25,7 milioane vandute in perioada octombrie-decembrie 2008.

LG a afisat o marja a profitului operational de 6,7% in sectorul telefoanelor mobile, in crestere fata de 5,2% in al patrulea trimestru al anului trecut. Marja liderului de piata Nokia a fost de 10,4%.

Saptamana trecuta, Nokia afisat o scadere de 27% a vanzarilor din primul trimestru si prima pierdere trimestriala din istoria grupului, estimand ca volumele din piata vor scadea cu circa 10% in 2009.

Profitul operational global din primul trimestru a fost de 455,6 miliarde woni (337,1 milioane dolari), peste estimarile analistilor, ce prevedeau in medie un profit de 307,4 miliarde woni in cadrul unui sondaj Reuters.

Profitul a inregistrat o scadere de 25% fata de nivelul de 605,2 miliarde woni din aceeasi perioada a anului anterior, insa a fost peste profitul de 101,4 miliarde woni din al patrulea trimestru din 2008.

La nivel mondial, vanzarile au fost de 12.850 miliarde woni, in conformitate cu estimarile.