Executivii companiei au declarat ca Acer a acumulat experienta ca lider in piata de netbook-uri si de aceea poate castiga o cota si in piata telefoanelor inteligente. Lansarea va mai avea loc in Hong Kong, Taiwan, India, Australia si China, a mai anuntat Acer.

Acer a anuntat intrarea in piata de telefoane mobile la Congresul Mondial de Telefonie (MWC) Mobila din luna februarie, scrie publicatia CNet.

Aproximativ 200 de milioane de smartphone-uri sunt vandute in fiecare an. Acer mizeaza ca piata sa creasca cu 15% anual in urmatorii cinci ani.
Nokia conduce piata de smartphone-uri, urmata de Research in Motion si Apple, potrivit companiei de cercetare Gartner. Dar si alte companii de computer, ca Toshiba si Dell, planuiesc lansarea de telefoane mobile.

Modelele lansate de Acer au integrate sistemul de operare Windows Mobile 6.1. Modelul DX900 dispune de functie dual SIM si o camera de 3.0 megapixeli, iar modelul DX650 construit pentru a fi folosit in doua parti, dispune de un ecran tactil pe o parte si de tastatura pe partea opusa.

Pentru prima jumatate a acestui an, Acer a lansat in total cinci modele cu preturi cuprinse intre 397 si 530 dolari.

In a doua jumatate a anului, Acer va lansa inca trei modele destinate intregii piete, ceea ce inseamna ca va fi mai ieftin cu aceleasi functii multimedia, a anuntat compania.

Al treilea producator de computere vrea sa vanda mai mult de un milion de smartphone-uri in 2010 si vizeaza o cota de piata de 6-7% in urmatorii trei ani.

Acer a patruns in piata smartphone-urilor dupa ce anul trecut a cumparat producatorul taiwanez de instrumente portabile Eten Information Systems. Vicepresedintele pentru divizia de instrumente portabile Acer, Aymar de Lencquesaing, a declarat ca obiectivul companiei este de a ajunge in primi cinci jumcatori din acest segment, care cuprinde o piata globala de 300 milioane unitati.

“Obiectivul nostru este sa fim unul dintre primi cinci producatori de smartphone-uri in 2012. Ne asteptam ca acest segment sa reprezinte aproximativ 10% din venitul companiei pana in 2011”, a declarat Lencquesaing.

In prezent sunt aproximativ patru miliarde de utilizatori de telefoane mobile in intreaga lume si aproximativ 300 de milioane folosesc smartphone-uri, de aceea strategia este de a oferi produse la “preturi agresive”, a conchis Lencquesaing.