In 1999, Yahoo a cumparat GeoCities pentru 3,57 miliarde dolari in timpul crizei dotcom din anul respectiv, scrie BBC News.

In punctul sau de culme, GeoCites a atras milioane de conturi active, dar numarul acestora a scazut odata ce utilizatorii au migrat catre site-urile de retele sociale.

Yahoo a anuntat ca existentele conturi GeoCities vor ramane active pentru moment, desi situatia este incerta, dupa ce utilizatorii ar putea sa caute site-uri alternative.

“Utilizatorii nu trebuie sa isi schimbe serviciul, dar noi incurajam utilizatorii interesati de un plan integral de gazduire web sa isi actualizeze serviciul Yahoo! Web Hosting”, a anuntat compania pe un post online.

Inchiderea GeoCities a adus sfarsitul gazduirii gratuite de catre Yahoo, desi alte servicii ca e-mail-ul au ramas neafectate.

Rupert Goodwins, editor al site-ului ZDNet, a declarat ca inchiderea GeoCities reprezinta sfarsitul unei ere.
“Cred ca GeoCities a fost prima dovada a faptului ca poti detine ceva cu adevarat popular, dar care nu aduce venituri prin Internet.”

“A fost un experiment fascinant in era pre-industriala a Internetului, dar, dupa expansiunea initiala prin care a demonstrat forta Internetului, acest serviciu s-a dovedit a fi mult mai complicat decat oferirea de gazduire gratuita”, a declarat Rupert Goodwins.

“Trebuie sa oferi utilizatorilor instrumente cu care sa faca lucruri si sa faca lucrurile simple, acesta fiind unul dintre motivele pentru care Facebook si MySpace sunt atat de populare”, a adaugat editorul ZDNet.

Yahoo a afisat o scadere cu 78% a profitului din primul trimestru si a anuntat ca va concedia aproximativ 700 de persoane, sau 5% din totalul fortei de munca, dupa ce vanzarile online au scazut.

Profitul din primul trimestru a scazut la 118,7 milioane dolari, sau 8 centi/actiune. Vanzarile s-au ridicat la 1,16 miliarde dolari. Vanzarile online prin intermediul paginilor de internet detinute de Yahoo au scazut cu circa 10% comparativ cu primul trimestru din 2008.