Anul acesta, producatorii de portabile se vor axa in special pe consolidarea unor parteneriate deja existente, dar se va urmari si incheierea unora noi, spune Chirea.

“In 2009, pentru targetul consumer, vanzarile vor avea o evolutie buna, deoarece acestia prefera laptop-uri nu numai datorita mobilitatii, ci si pentru ca au devenit mult mai accesibile ca pret”, adauga el.

Referitor la numarul de unitati de notebook-uri vandute in primele luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2008, reprezentantul HP sustine ca politica de comunicare a companiei nu permite divulgarea de rezultate financiare si estimari pe pietele locale.

La nivel global, in primul trimestru al anului 2009 (1 noiembrie 2008 - 31 ianuarie 2009), livrarile totale ale diviziei Personal Systems s-au aflat in scadere cu 4%, conform datelor transmise de companie.

Sectorul IT a ramas printre cel mai putin afectate domenii in contextul crizei economice actuale, chiar daca situatia generala pe plan mondial este una tensionata. Astfel, desi piata de IT din Romania si din restul lumii nu va inregistra o crestere semnificativa, nu se poate vorbi de o situatie dramatica in acest domeniu. “Zona IT ramane in continuare intr-o pozitie mai buna fata de restul companiilor de pe piata economica”, crede Personal Systems Group Marketing Manager-ul HP in Romania.

La finele anului trecut, HP a adus pe piata din Romania gama de notebookuri HP Pavilion, cu o abordare noua in ceea ce priveste experienta consumatorilor. Pentru acest an, toate lansarile preconizate pornesc de la tehnologia care sta la baza HP Pavilion si vor reprezenta noi declinari ale produsului prin upgrade-uri ce tin fie de design, fie de calitatile tehnice.

Ritmul diviziei PSG va fi determinat si de cel al pietei locale, insa prin intermediul unui portofoliu complex care acopera toate gamele de produse pentru clientii finali si comerciali. Potrivit lui Erich Chirea, HP isi adapteaza oferta constanta la conditiile pietei, in prezent.

Consumatorii vor alege, si pe parcursul acestui an, notebook-uri complexe si, in plus, acestia se vor orienta catre game lifestyle, tinand cont de tendintele cele mai noi ale pietei.

HP a lansat o noua marca de PC-uri tip notebook, la un pret de pornire de 529 dolari in SUA. Seria standard a noilor modele HP ProBook include un design fara mercur si display-uri LED backlit de inalta definitie (HD), precum si o varietate de dimensiuni ale diagonalei de 14, 15,6 si respectiv 17,3''.

Compania a incheiat primul trimestru financiar din acest an cu venituri de 28,8 miliarde dolari, ceea ce inseamna o crestere de 1% fata de anul trecut, sau de 4% - adaptata la efectele schimbarii cursului valutar. Pentru trimestrul doi al anului fiscal 2009, HP estimeaza venituri mai mici cu 2 - 3%.