GoShopping.com apreciaza ca in acest moment exista, in Romania, aproximativ 900 de magazine online sau site-uri de e-commerce, acestea fiind estimate sa ajunga in 2011, conform ANCOM (Autoritatea Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii), la un numar de 3.000 de magazine.

"In medie, o persoana ce verifica un pret pe Intenet petrece minim 30 de minute cautand informatii despre raportul pret/caracteristici/valoare ale produsului respectiv. Peste 70% dintre cei care au verificat un produs si au obtinut rezultate satisfacatoare revin sa cumpere de pe site-ul ce a recomandat produsul", sustine Paul Condila, directorul tehnic al GoShopping.com.

Conform datelor companiei GoShopping.com, numarul utilizatorilor de Internet din Romania ajungea undeva la 14 milioane la sfarsitul anului 2008 - inceputul anului 2009. Acest lucru se traduce intr-o rata de penetrare de aproximativ 54%, piata locala de utilizatori de Internet urcand pe locul 8 in Uniunea Europeana inaintea unor tari cum ar fi Suedia.

Comparativ cu anul trecut (2007 – 2008), potrivit GoShopping.com, Romania are o rata de crestere de aproximativ 23 de procente.

"Referitor la utilizatorii urbani cu varste peste 18 ani, 47% dintre acestia sunt femei si 53% barbati. Cel mai mult utilizeaza Internetul persoanele tinere cu varste intre 18 si 34 de ani cu o rata de utilizare intre 32 si 38%. Este interesant insa de vazut cresterea in randul persoanelor de peste 50 de ani, unde utilizarea Intenetului a ajuns la 18-20%", spune Condila.

In ceea ce priveste nivelul educational al utilizatorilor de Internet, predomina educatia medie - in procent de 52%, urmata imediat de cea superioara cu un procent de 42%.

Dintre acesti internauti, conform datelor GoShopping.com, majoritatea au facut cumparaturi folosind magazinele romanesti, aproximativ 4-5% cumparand de afara. Referitor la produsele cumparate, sunt preferate cele IT&C - in proportie de 50 - 60%, jocurile pentru calculator, jucariile, bijuteriile, cadourile si biletele la diverse spectacole (20 -30%), restul fiind impartit intre produsele de nisa cum ar fi – fitness, dieta, produse pentru bebelusi dar si alte produse de uz general cum ar fi cartile si informatia.