La sfarsitul anului trecut, Altex lua in considerare o scadere de 30% a vanzarilor din primul trimestru al anului 2009 si miza pe o revenire in a doua parte a anului.

Chiar daca piata in care opereaza retailerul va scadea in 2009, totusi, in momentul de fata, reprezentantul companiei pune accentul pe sintagma strategie de dezvoltare, care, dupa spusele sale, va fi una "nu atat cantitativa, care sa tina de obiectivele de expansiune teritoriala, cat una calitativa".

"Planul nostru pentru 2009 este evident mai mic decat cel pentru anul trecut, dar incercam sa facem scaderea noastra mai mica decat cea a pietei si sa mergem pe cresterea cotei", a spus Cristian Moanta, fost country manager la Sony Romania.

In plus, oficialul companiei a declarat ca strategia companiei pentru acest an prevede pastrarea numarului de magazine Altex si MediaGalaxy existente pe plan local si ca, in contextul actual, este necesara o definire mult mai buna a tintelor.

Magazinele Altex vor fi relocate, iar unele dintre unitatile MediaGalaxy vor fi transformate in magazine Altex. Majoritatea unitatilor MediaGalaxy au suprafete de circa 3.500 mp, iar cele Altex de aproximativ 2.000 mp; compania a renuntat, potrivit lui Moanta, la magazinele de dimensiuni mici, neproductive, la care puterea de cumparare s-a diminuat foarte mult ca urmare a crizei economice.

"Anul acesta au fost relocate patru magazine, printre care si cel din Oradea. Am inchis o unitate Altex din centrul comercial Crisu si am inaugurat magazinul Altex din Era Shopping Park, si am renuntat complet la magazinul din Resita, din cauza pietei mici si a interesului scazut al consumatorilor", a adaugat directorul de marketing si achizitii.

Suprafata totala a magazinelor Altex si MediaGalaxi de pe tot teritoriul tarii este de 100.000 mp, iar compania doreste sa pastreze aceasta cifra la nivelul actual.

Retailerul de produse electronice si electrocasnice si IT&C a inaugurat cel de-al 50-lea magazin din tara, respectiv al treilea din acest an, la Oradea, in urma unei investitii de un milion euro. Reteaua Media Galaxy numara 15 magazine, in principalele orase din tara.

Vicepresedintele Altex, Adrian Urda, declara la sfarsitul lui 2008 ca cifra de afaceri vizata pentru anul trecut este de 360 milioane euro, in scadere cu 15% fata de previziunile de la inceputul anului, care mizau pe obtinerea unor afaceri de 400 milioane euro.

Principalii competitori ai companiei pe piata sunt Flamingo si Domo.

Altex ar putea lua in calcul o scadere a vanzarilor in T1 din 2009

Altex ar putea lua in calcul o scadere a vanzarilor in T1 din 2009