Domo a avut, in 2008, afaceri cu 4% mai mari decat in anul precedent, pana la valoarea de circa 200 milioane euro.

"In 2008 am realizat o cifra de afaceri cu 4% mai mare in euro, fata de 2007. Pentru 2009, avem ca obiectiv avansul cifrei de afaceri pana la 230 de milioane euro si obtinerea unui profit de 2-3% din afaceri", a spus Mandrea.

Ea mai spune ca in primele trei luni din 2009 ponderea vanzarilor prin credite a coborat la 18% din totalul incasarilor, fata de nivelul de 25% inregistrat anul trecut.

Tot in aceasta perioada a anului, cel mai bine vandute produse au fost LCD-urile si electrocasnicele. "Pentru restul anului, nu putem face nici o previziune, este prematur sa spunem acum ce se va vinde in continuare, in 2009", conform directorului de marketing al Domo.

Profitul estimat de companie pentru 2009 se situeaza undeva intre 4,6 si 6,9 milioane euro. Cifrele resprezinta estimarea initiala a companiei, o prima rectificare putand fi realizata dupa aflarea rezultatelor pe primul trimestru din acest an.

Legat de scaderile inregistrate de piata de electrocasnice in primele luni ale anului, Gabriela Mandrea a spus ca, de la inceputul lui 2009, vanzarile Domo au scazut mai putin comparativ cu trendul manifestat la nivelul pietei, inregistrand o micsorare cu circa 10%, fata de aceeasi perioada din anul trecut.

Ea a adaugat ca un obiectiv al companiei pentru 2009 este mentinerea cotei de piata la 20%.

"Vrem sa ramanem la circa 19-20%, asta dupa ce am crecut fata de toamna anului trecut cand aveam 14-15%. Totodata, in acest an, ne vom concentra pe controlul costurilor si pe renegocierea de chirii", a adaugat Mandrea.

Un alt obiectiv al companiei este eficientizarea activitatii, pentru care Domo a inchis unele magazine amplasate in locuri nerentabile sau ale caror contracte expirau si a deschis altele. Mandrea a mentionat ca Domo va reloca magazinele din Braila si Vaslui si va deschide un magazin nou in Bistrita.

Retailerul de electronice si electrocasnice Domo detine o retea nationala formata din 124 de magazine Domo si sase unitati Technomarket, avand peste 1.600 de angajati. Suprafata totala a magazinelor Domo este de 75.000 mp, pe cand cea a Altex, unul din principalii competitori ai companiei, este de 100.000 mp. Flamingo International este un alt concurent al Domo.

Piata locala de electronice, electrocasnice si IT&C va scadea
in acest an cu circa 40% fata de 2008, dupa ce, in T1, vanzarile au coborat cu mult mai mult comparativ cu acest procent, potrivit directorului de marketing si achizitii al Altex, Cristian Moanta.

Moanta, Altex: Piata de electronice si IT scade cu 40% in 2009

Moanta, Altex: Piata de electronice si IT scade cu 40% in 2009