El a respins speculatiile potrivit carora operatorul motorului de cautare ar putea salva francize ca New York Time care se confrunta cu datorii si cu un declin al veniturilor din publicitate, a declarat Eric Schmidt intr-un interviu acordat publicatiei Financial Times.

Google a intentionat sa cumpere un ziar, dar a evitat delimitarea dintre tehnologie si continut, a declarat directorul executiv. In schimb, a colaborat cu editori pentru a face ca site-ul lor sa functioneze mai bine pentru publicitatea online.

El a adaugat ca potentialele achizitii urmarite de Google au fost fie prea scumpe, fie aveau prea multe datorii. “Ideea” de a proteja ziarele intr-o structura non-profit, sugerata de fundatia Google.org, “este imposibil de atins fara un anumit numar de falimente”, a declarat Schmidt.

Abonarile si platile online, vazute ca posibile suplimente pentru a ajuta veniturile in stagnare ale publicitatii online, ar putea functiona pentru continutul specializat, dar este putin probabil sa aiba acelasi succes si stirile generale, cum ar fi cele politice, a declarat Schmidt. In pofida planurilor unor editori ca News Corp, de a incerca sa taxeze stirile generale, oamenii nu vor plati in plus daca alte versiuni gratuite vor fi disponibile, a declarat directorul executiv Google.

Schmidt a respins apelurile venite din partea industriei pentru a creste suma pe care o imparte cu organizatiile de stiri al caror continut apare pe Google News, spunand ca ar trebui sa extraga bani din alte surse pentru a face asta.

El a mai declarat ca Google a lucrat cu Washington Post si alte publicatii pentru a imbunatati produsele online ale acestora.

In cadrul aceluiasi interviu, Schmidt, care este membru al echipei economice a presedintelui american Barack Obama, a eliminat o posibila mutare in viata politica, in ciuda speculatiilor aparute recent.