In trecut, Yahoo era considerata una dintre cele mai mari companii de Internet, dar a intrat intr-o perioada “gri”, dupa ce in ultimii ani Google a crescut semnificativ pe piata de cautari online si a inlocuit-o rapid pe Yahoo ca motor de cautare pentru multi utilizatori.

La aceasta se mai adauga probleme provocate de discutiile cu Microsoft care s-au incheiat cu destituirea lui Jerry Yang din functia de CEO si cu importante disponibilizari. Yahoo urmareste sa isi extinda serviciile in domeniul retelelor sociale si vizeaza incheierea unor achizitii, in pofida rapoartelor slabe din piata.

Recent, directorul tehnologic al Yahoo, Ari Balogh, a declarat ca “este un moment bun pentru achizitii”.

Balogh a refuzat sa specifice numele uneia dintre companiile pe care Yahoo ar intentiona sa le cumpere, dar a declarat ca a purtat deja discutii cu unele companii privind parteneriate si alte posibilitati. Una dintre posibilitatile mentionate este construirea unei platforme Yahoo si baze de calcul.

Balogh a declarat ca “vor avea loc cateva achizitii si cateva proiecte in interiorul companiei”.

Balogh a mai spus ca esenta unei experiente online inedite pentru utilizatori nu trebuie sa fie aceasta versiune de cautari, referindu-se la actuala piata de cautari. Cautarea va deveni mult mai bogata, sunt alte segmente mai bune de a intra in razboiul cautarilor si acela este locul unde intentionam sa jucam”, a adaugat Ara Balogh.

Ca si celelalte companii de Internet, profiturile Yahoo sunt in scadere. Yahoo a inregistrat in primul trimestru un profit de 118 milioane dolari, in scadere cu 13% fata de anul anterior, si a avut vanzari de 1,58 miliarde dolari. De asemenea, Balogh a declarat ca Yahoo intentioneaza ca in acest an sa lanseze aplicatii sport pentru iPhone si va introduce caracteristici care sa imbine intre PC si telefon preferintele si setarile personale pentru Yahoo.

Yahoo simte ca numarul mare de utilizatori ofera un avantaj in zona retelelor sociale. De asemenea, aceasta poate fi construita si lansata destul de repede.

Retelele sociale raman o afacere in crestere, chiar daca acest domeniu este greu de monetizat. Yahoo a mai avut actiuni prin care incerca sa patrunda in acest spatiu, dupa ce in ultimii ani a inchis doua dintre incursiunile sale - Yahoo Mash si Yahoo 360. De asemenea, Yahoo a incercat in urma cu trei ani sa cumpere Facebook pentru aproximativ un miliard dolari.

Site-ul de specialitate paidContent.org anunta ca printre companiile aflate pe lista de cumparaturi a companiei de Internet se afla Hi5 si Bebo de la AOL.

Multi specialisti din piata cred ca un acord in domeniul cautarilor intre Microsoft si Yahoo ar putea avea loc. Steve Ballmer a declarat anterior ca aceasta tranzactie poate fi posibila, iar Balogh a subliniat ca orice tranzactie ar putea fi aprobata de conducerea Yahoo.