"In urma unei investitii de peste 200.000 de euro, prin FashionUp.ro intram intr-o zona de comert online care este inca la inceput in Romania, asa ca ne propunem sa dezvoltam aceasta piata si sa demonstram ca nu mai exista tabu-uri cu privire la produsele si serviciile care pot fi oferite online", a spus Marius Ghenea (foto), presedinte Online Fashion Group.

Din acest punct de vedere, impactul FashionUp asupra pietei online va fi major, este de parere el, deoarece schimba un mod de abordare a cumparaturilor online de tip "mall".

"Piata de fashion multibrand online este extrem de putin reprezentata in Romania in acest moment, motiv pentru care obiectivul nostru cel mai important este sa dezvoltam aceasta piata. Pana in prezent, publicul romanesc avea optiuni mai mult pe site-uri e-commerce de fashion internationale multibrand de tipul net-a-porter.com, ceea ce inseamna pentru clienti serioase complicatii cu privire la livrare - termene relativ lungi, return - mai ales atunci cand locatia de return este in afara UE si control al livrarii - deoarece aceste site-uri opereaza la mare distanta de Romania", a declarat, pentru Wall-Street, Marius Ghenea.

In privinta cifrelor estimate pentru primul an de activitate, acestea sunt proiectate sa ajunga la venituri de minim un milion euro.

"Pentru 2010, cresterea va fi in multipli, dar este prea devreme pentru a indica niste obiective specifice de vanzari in 2010, mai ales pe fondul crizei economice care este posibil sa continue si anul urmator", prognozeaza antreprenorul roman.

La nivelul lunii decembrie, adauga el, vanzarile vor atinge pragul de 200.000 euro/luna, insa o cifra de afaceri pe tot anul 2009 nu poate fi estimata, pentru ca este vorba de o perioada de debut, in care intereseaza mai mult nivelul de satisfactie al clientilor si cresterea traficului pe site.

De asemenea, la finele anului, Ghenea se asteapta sa atinga un break-even operational. "Insa compania nu poate ajunge pe profit in 2009, din cauza investitiilor initiale care trebuie amortizate."

Primele profituri ale Online Fashion Group sunt estimate sa apara la sfarsitul lui 2010, cand va fi recuperata si investitia initiala, mentioneaza investitorul.

Referitor la pozitia pe care o va ocupa FashionUp.ro in piata romaneasca de comert electronic pana la finalul acestui an, Ghenea spune ca ponderea afacerii sale in acest peisaj online autohton nu va fi una semnificativa, intrucat magazinul se va situa, la sfarsitul lui 2009, inca in faza de start-up.

"Pe de alta parte, piata online de fashion din Romania va fi inca destul de mica fata de totalul vanzarilor online la finalul lui 2009. Estimam ca, in acel moment, minim 70% din vanzarile online din Romania vor fi in continuare generate de IT si electronice", sustine presedintele FiT Distribution.

Insa, in urmatorii doi - trei ani, acesta crede ca FashionUp.ro va atinge o cota de minim 30% din piata de vanzari fashion online locala si chiar peste un procent din totalul vanzarilor online din Romania.

FashionUp.ro are deja 50 marci in portofoliu si peste 1.000 de produse, iar numarul acestora se mareste saptamanal, spune Marius Ghenea.

Proiectul FashionUp.ro completeaza portofoliul de site-uri detinute de Marius Ghenea, din care fac parte PCfun.ro, ElectroFun.ro, TOYfun.ro, ShopIT.ro, FlorideLux.ro si BrazideCraciun.ro, reprezentand cea mai recenta investitie a omului de afaceri in comertul online, pe segmentul articolelor de vestimentatie.