Cifra de afaceri inregistrata in 2008 a fost saltata de camerele video, la aproximativ 8,5 milioane euro. Cifra include si piata din Bulgaria, intrucat activitatea celor doua tari este coordonata de biroul din Romania, iar procentual, afacerile se impart in mod egal intre cele doua tari. La fel, in anul fiscal 2009, compania mizeaza pe cresterea afacerilor la nivelul celor doua reprezentante. Si de aceasta data, cele 9,5 milioane euro se vor imparti intre cele doua piete, ceea ce inseamna ca JVC va vinde in Romania in acest an de 4,75 milioane euro.

Dezvoltarea extensiva a JVC in Romania a inceput din 2008, odata cu deschiderea biroului local.

“Daca pana anul trecut ne-am concentrat pe mentinerea unei cote de aproximativ 12-13% pentru camere video si 25% pentru car audio, dorim ca, in acest an, prin diversificarea gamei de produse si prin extinderea ariei de acoperire in magazinele de retail, sa crestem cota de piata a JVC pe zona de produse quality pe toate categoriile”, declara Bogdan Pasat.

In ceea ce priveste targetul de profit pe 2009, directorul de marketing si de vanzari al JVC Romania si Bulgaria spune ca s-ar declara multumit daca ar atinge chiar si o marja de 1%.

In lunile aprilie si iunie, afacerile JVC Romania au scazut cu 20%. "Cel mai rau scenariu pentru intreg anul este acela in care afacerile noastre vor urmari trendul din aceasta perioada si vor inregistra o scadere de 20%", afirma Pasat.

Camerele video si car audio au reprezentat in 2008 fiecare cate 40% din cifra de afaceri a JVC Romania, restul fiind reprezentat de LCD-uri si accesorii. Pentru anul in curs, JVC estimeaza o cota de 2% din piata de LCD-uri.

In Romania, piata totala de produse electronice se va ridica in 2009 la 300 milioane de euro, din care aproximativ 200 de milioane euro o reprezinta sectorul televizoarelor cu LCD si plasma.

“In tara noastra, aproximativ doua treimi din valoarea pietei de electronice este reprezentata de segmentul LCD si plasma. Cu toate acestea, sectorul LCD&plasma este cel mai putin afectat in perioada de criza. Desi zona LCD este ofertanta ca volum, batalia intre producatori se da mai ales in segmentul de entry-level, unde marginile sunt foarte mici si unde preturile au atins un nivel critic, fiind greu de crezut ca vor mai cobori. Datorita campaniilor agresive de buy-back, piata s-a mai dezmortit dupa primele luni ale anului. In schimb, piata altor categorii, cum ar fi camerele video sau car audio, a scazut chiar si cu 50%. In prezent romanii cumpara mai ales produse basic, urmarind cu mare atentie promotiile, fiind mult mai interesati de pret. Din acest motiv, foarte afectate sunt produsele din segmentul “step-up”, pentru ca nu este perceputa valoarea adaugata data de caracteristicile suplimentare”, adauga Bogdan Pasat.

JVC Romania este supervizata de catre compania de vanzari JVC International Gmbh, cu sediul in Viena, Austria. JVC International supervizeaza toate activitatile de vanzare din astul si centrul Europei, reunind activitati de vanzare din tari precum Polonia, Cehia, Ungaria, Ucraina, Rusia, Romania, Bulgaria.

Activitatile de vanzare, promotii si marketing din Romania si Bulgaria sunt organizate si coordonate de biroul local din tara noastra infiintat anul trecut. JVC se afla intre primii trei producatori la nivel european din punct de vedere al vanzarilor pe cateva categorii importante, cum ar fi camerele video, sistemele audio pentru casa, echipamentele audio si multimedia pentru masina si accesorii.