Compania americana Microsoft s-a lansat, recent, si pe piata serviciilor pe Internet, cu noua versiune a motoarelor de cautare MSN. Astfel, gigantul a inceput sa concureze cu Google si Yahoo care, in prezent, valoreaza impreuna 93 miliarde de dolari.

Microsoft a pus la dispozitia utilizatorilor, in luna noiembrie a anului precedent, o versiune completa a noului serviciu, cu scopul de a-i testa eficienta. De atunci, compania a redirectionat un numar tot mai mare de solicitari de cautare adresate serviciului sau MSN catre noua aplicatie.

Encarta va fi cuprinsa in MSN

Evident, Microsoft va castiga milioane de dolari de pe urma noului sau motor de cautare, in cazul in care acesta se va dovedi mai apreciat decat clasicele Google si Yahoo. Dar se pare ca gigantul american va suferi si pierderi. Mai precis, vanzarile enciclopediei Encarta vor scadea, si asta deoarece aceasta va fi scanata si introdusa in noua versiune a MSN.

Astfel, conform directorului general al departamentului de servicii informationale a MSN, "noul motor de cautare va fi imbunatatit, in curand, cu o serie de inovatii. Pentru a oferi raspunsuri pe 1,5 milioane de teme, serviciul scaneaza enciclopedia Encarta, produsa de Microsoft". In plus, persoanele care apeleaza la acest serviciu pot selecta o optiune care permite motorului de cautare sa afiseze doar rezultatele din aria geografica cea mai apropiata, dedusa dupa adresa de IP a fiecarui utilizator. In prezent, toate solicitarile de cautare adresate celor 10 versiuni in limbi diferite ale MSN sunt gestionate de noua tehnologie Microsoft.

Marca Google are un impact urias

Daca Microsoft, cu al sau MSN, va reusi sa detroneze Google-ul, ramane de vazut. Cert este ca lupta va fi foarte grea, deoarece se pare ca Google se plaseaza pe locul doi in topul marcilor IT cu cel mai mare impact mondial. In topul clasamentului, realizat recent de cititorii revistei electronice Brandchannel.com, se afla marca Apple, urmata de Google, Ikea, Starbucks si... Al-Jazeera. Microsoft nu apare in acest clasament.

Apple si-a asigurat locul intai datorita succesului fenomenal al iPod, iar Google este cel mai utilizat motor de cautare pe Internet. Televiziunea din Qatar, fondata in 1996, a devenit cunoscuta pe plan mondial prin materialele despre razboiul din Afganistan si prin difuzarea mesajelor video sau audio ale lui Ussama bin Laden sau ale unor grupari radicale irakiene. Acest top al marcilor cu cel mai mare impact in 2004 a fost alcatuit pornind de la raspunsurile a 1.984 de cititori ai revistei electronice. Acestia provin din 75 de tari si au votat in perioada noiembrie-decembrie 2004.

Publicitatea online va creste cu 11%

De fapt, Google nu este doar cel mai utilizat motor de cautare, ci este cea mai mare companie de servicii de Internet. Acest lucru a fost mediatizat dupa ce compania si-a anuntat ultimele rezultate financiare. Astfel, valoarea de piata a Google (56 miliarde de dolari) a depasit-o pe cea a eBay, de 52 miliarde de dolari. In acest moment, valoarea companiei este aproape egala cu cea a conglomeratului media Walt Disney.

eBay a inregistrat o valoare in scadere, in ultima perioada, dupa ce proiectul sau privind piata de munca online nu a reusit sa se ridice la asteptarile Wall Street. Analistii se astepta ca titlurile Google sa creasca puternic in acest an, John Tinker - de la ThinkEquity - anticipand chiar un nivel de 290 de dolari, la finalul lui 2005. Incasarile in ultimul trimestru din 2004 au depasit cu 100% rezultatul din perioada corespunzatoare a lui 2003, ajungand la un miliard de dolari. Veniturile companiei provin in marea majoritate din publicitate. Potrivit unui studiu al firmei de cercetare TNS Media Intelligence/CMR, in 2005, publicitatea online va creste cu 11%.